بلاتکلیفی شهرداری اراک و سکوت وزارت کشور

شهرداران آنلاین/ایرج رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس قانون نمایندگان مردم در شورای شهر اگر بر مصوبه خود اصرار ورزند، وزارت کشور موظف به پاسخگویی ظرف مدت ۱۵ روز است اما شاهد هستیم که مدت‌ها از اصرار شورا بر مصوبه شهردار شدن سعید بیاتیان می‌گذرد ولی وزارت کشور پاسخ روشنی در […]

شهرداران آنلاین/ایرج رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس قانون نمایندگان مردم در شورای شهر اگر بر مصوبه خود اصرار ورزند، وزارت کشور موظف به پاسخگویی ظرف مدت ۱۵ روز است اما شاهد هستیم که مدت‌ها از اصرار شورا بر مصوبه شهردار شدن سعید بیاتیان می‌گذرد ولی وزارت کشور پاسخ روشنی در خصوص تأیید حکم شهردار ارائه نمی‌کند و شهرداری همچنان با سرپرست اداره می‌شود.
وی افزود: به دلیل سیاسی کاری نمایندگان مجلس و عدم نظارت آنها بر ادارات دولتی، متأسفانه مدام شاهد بی قانونی هستیم و نمایندگان به هیچ وجه حمایتی از اجرای درست قانون و نظارت بر آن انجام نمی‌دهند.
دبیر شورای اسلامی شهر اراک، خاطرنشان کرد: متأسفانه بی قانونی در شهر اراک بیداد می‌کند و هیچکس نیز پاسخگو نیست.
رضایی بیان کرد: درآمد شهرداری باید صرف توزیع یکنواخت خدمات شهری در مناطق مختلف شود. همچنین پروژه ساخت بوستان‌های محله‌ای با جدیت بیشتری نسبت به گذشته پیگیری شود.
رضایی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی پروژه میدان مقاومت و بتن ریزی ۳۰۰۰ متر مکعب در یک روز، که یک رکورد بخش عمرانی کشور محسوب می‌شود، حاصل تعامل سازنده شورای پنجم و شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی شهر است که شایسته تقدیر است.
وی گفت: متأسفانه سالهاست که جاده‌های استان مرکزی رها شده و در اداره راه و شهرسازی نیز کوچک‌ترین اقدامی برای مرمت این جاده‌ها انجام نمی‌شود.