بهره‌برداری از اکوپارک فرحزاد تهران در پایان سال

فاز اول اکوپارک فرحزاد تا پایان سال با هدف احیای تردد مردم از مسیر قدیم جاده امامزاده داوود(ع) به بهره‌برداری می‌رسد. شهردار منطقه۲ تهران در بازدید از رود دره فرحزاد گفت: «با شروع فعالیت قرارگاه اجتماعی شهر تهران در آذر ماه سال گذشته و شناسایی نقاط آسیب پذیر و آسیب دیده، رود دره فرحزاد به عنوان یکی از […]

فاز اول اکوپارک فرحزاد تا پایان سال با هدف احیای تردد مردم از مسیر قدیم جاده امامزاده داوود(ع) به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار منطقه۲ تهران در بازدید از رود دره فرحزاد گفت: «با شروع فعالیت قرارگاه اجتماعی شهر تهران در آذر ماه سال گذشته و شناسایی نقاط آسیب پذیر و آسیب دیده، رود دره فرحزاد به عنوان یکی از نقاط اصلی معرفی و حتی از نظر امنیتی نقطه قرمز اعلام شد. بنابراین با پیگیری‌های اجرایی در ۵ فاز برنامه‌های اجرایی برای رفع مشکل مد نظر قرار گرفت.»

«مهدی صالحی» افزود: «فاز اول جمع‌آوری معتادان بود چون در دوره‌ای حداقل ۴۰۰ معتاد در این محل زندگی می کردند که اکنون کاملاً جمع شده است. موضوع دوم دسترس‌پذیر کردن مسیر بود که با ساخت ۲ هزار و ۱۵۰ متر طول جاده مسیر برای تردد و حضور شهروندان آسان شد.»

او ادامه داد: «همچنین ایجاد روشنایی شهری مورد توجه قرار گرفت که با نصب ۲۵ پایه نوری اکنون در مسیر تاریکی وجود ندارد. استقرار نیروهای انتظامی موضوع دیگری بود که با هماهنگی نیروی انتظامی اکنون ۵ کانکس پلیس در محل مستقر و نیروهای انتظامی ۲۴ ساعته برای ارتقای امنیت عمومی در رود دره فرحزاد حضور دارند.»

او تأکید کرد: «علاوه براینها حذف پلاک‌های قرمز و توزیع‌کنندگان مواد مخدر خرد به عنوان موضوع پنجم اختصاص داشت که با پیگیری‌های انجام گرفته ۱۷ پلاک قرمز از محل حذف شد.»

او با تأکید بر اینکه اکنون روددره فرحزاد آماده اجرای طرح اکوپارک است افزود: «این پارک رویکرد محیط‌زیستی خواهد داشت و مشاور هم طرح آن را ارائه داده است. همچنین پیمانکار توسط سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران انتخاب و کار عمرانی شروع شده است.»
شهردار منطقه۲ ادامه داد: «امیدواریم با طرح‌های اجرایی و پیشرفت کار شاهد برگشت مسیر قدیم زیارتی مردم تهران و در واقع جاده امامزاده داوود(ع) باشیم و حرکت در این رود دره جریان داشته باشد.»

صالحی گفت: «گرچه حجم کار بالاست به عنوان مثال فاضلاب‌های ۳ محدوده به روددره ریخته می‌شود که اداره فاضلاب قول همکاری برای جمع‌آوری داده است. یا پیش‌بینی شده رستورانی در مسیر ایجاد شود تا شهروندان بتوانند ساعتی را پس از طی مسیر در این محیط استراحت کنند.»
شهردار منطقه۲ زمان بهره‌برداری از فاز اول اکوپارک روددره فرحزاد را پایان سال اعلام کرد و افزود: «سازمان پارک‌ها قول تکمیل فاز اول را تا پایان سال داده است که شامل محدوده پل آیشار تا پل خوشمرام می‌شود و با جمع‌آوری نخاله‌ها و بهسازی مسیر، جانمایی نیمکت و ایجاد سرویس بهداشتی، مردم می‌توانند در زمان بهره‌برداری به راحتی این محدوده را طی کنند.»

منبع خبر