بهسازی شبکه توزیع آب فضای سبز در منطقه یک اصفهان

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: اجرای سیستم نوین آبیاری با هماهنگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز در راستای کاهش هزینه‌های جاری، استفاده بهینه از منابع آبی موجود و افزایش بهره‌وری آبیاری، در دو خیابان از منطقه یک شهرداری آغاز شده است. میثم بکتاشیان اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی، همواره مصرف بهینه و […]

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: اجرای سیستم نوین آبیاری با هماهنگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز در راستای کاهش هزینه‌های جاری، استفاده بهینه از منابع آبی موجود و افزایش بهره‌وری آبیاری، در دو خیابان از منطقه یک شهرداری آغاز شده است.

میثم بکتاشیان اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی، همواره مصرف بهینه و بهبود فرایندها و بهسازی شبکه‌های توزیع آب در دستور کار شهرداری و از اولویت‌های منطقه یک در اجرای پروژه‌های فضای سبز است.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی چند سال اخیر و بحران کم‌آبی و به‌منظور آبیاری منظم درختان و فضاهای سبز شهری، برنامه‌ریزی صحیح، تغییر الگوهای سنتی به مدرن و بهره‌مندی از مدیریت تلفیقی آب به منظور کاهش مصرف و جلوگیری از هدررفت آب در فضای سبز شهری مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای تحقق این هدف، نخستین گام بهسازی و بهبود شبکه توزیع آب در منطقه است، بر این اساس کم کردن فواصل والوها جهت صرفه‌جویی در مصرف آب با توجه به پوسیدگی لوله‌های قبلی در دستور کار شهرداری منطقه یک قرار گرفت.

وی افزود: همچنین اجرای سیستم نوین آبیاری با هماهنگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز در راستای کاهش هزینه‌های جاری، استفاده بهینه از منابع آبی موجود و افزایش بهره‌وری آبیاری در دو خیابان از منطقه یک شهرداری آغاز شده است.

بکتاشیان ادامه داد: اجرای عملیاتی شبکه توزیع آب با ۱۲۰۰ متر لوله‌گذاری در خیابان‌های آیت‌الله کاشانی حدفاصل میدان جمهوری اسلامی و خیابان جامی (دو طرف خیابان)، خیابان شهید بهشتی حدفاصل چهارراه جهاد و خیابان عباس‌آباد (دو طرف خیابان) با هزینه بالغ بر پنج میلیارد ریال، همچنین در خیابان پنج رمضان ۱۱۰۰ متر لوله و تعمیر و نصب بابلر خیابان فروغی با هزینه بالغ بر سه میلیارد ریال از جمله اقدامات در این راستا بوده است.

منبع خبر