بوستان بعثت بعنوان یک بوستان فاخر بازطراحی و احداث خواهد شد

به گزارش “بلدیه آنلاین” خبرگزاری شهرداری خوزستان: به گزارش “بلدیه آنلاین” خبرگزاری شهرداری خوزستان به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی شهرداری دزفول،محمد عتاب اهوازی شهردار دزفول امروز جمعه در حاشیه بازدید از بوستان بعثت در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: بوستان بعثت و محوطه های اطراف آن نزدیک به ۸ هکتار مساحت و […]

به گزارش “بلدیه آنلاین” خبرگزاری شهرداری خوزستان:

به گزارش “بلدیه آنلاین” خبرگزاری شهرداری خوزستان به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی شهرداری دزفول،محمد عتاب اهوازی شهردار دزفول امروز جمعه در حاشیه بازدید از بوستان بعثت در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: بوستان بعثت و محوطه های اطراف آن نزدیک به ۸ هکتار مساحت و دارای پوشش گیاهی مناسب و فضای خاطره انگیز برای شهروندان است.

وی افزود: این بوستان سالیان زیادی است  به حال خود رها شده و متاسفانه چندی پیش نیز تعداد ۱۶۳ اصله از درختان این بوستان به صورت غیر مجاز بریده و آسیب جدی به پوشش گیاهی آن وارد شده است.

عتاب اهوازی میزان خسارت وارد شده به این بوستان که توسط کارشناسان ذی صلاح برآورد شده را حدود ۵.۵ میلیارد تومان برشمرد و تاکید کرد: پیگرد متخلفین در محاکم قضایی در حال انجام است.

شهردار افزود: در حال حاضر بوستان بعثت توسط تیم معماری قرارگاه خاتم انبیاء(ص) بعنوان یک پارک فاخر و زیبای منطقه ای در حال بازطراحی و تهیه اسناد فاز ۲ است.

وی تصریح کرد: مطابق توافق صورت گرفته پس از طراحی، فاز اجرایی این بوستان به قرارگاه جهادی پهنه ی شمال استان، زیر مجموعه معاونت سازندگی سپاه حضرت ولی عصر(عج) واگذار خواهد شد.

شهردار دزفول برآورد ریالی بازسازی و تجهیز مبلمان و المانهای این بوستان را نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان پیش بینی کرد و افزود: در صورتیکه پس از تکمیل بوستان ، تصمیم گرفته شود شهربازی آن نیز دوباره راه اندازی شود از طریق فرآیندهای قانونی نسبت به برون سپاری فضاهای آماده نصب تجهیزات شهربازی با الزام بکارگیری تجهیزات بروز و مدرن اقدام خواهد شد.

عتاب اهوازی در ادامه گفت:در حال حاضر نظر کارشناسان سیما و منظر بر اولویت ایجاد پارک طبیعت است.

وی تصریح کرد: امید است با ورود گروه های جهادی به پروژه های اجرایی و عمرانی، ضمن کاهش هزینه ریالی و زمان اجرای پروژه ها، کیفیت مطلوب تر و هزینه های نگهداشت کمتری را در زمان بهره برداری شاهد باشیم بطوریکه فاز اجرایی پروژه احیاء و باز زنده سازی بوستان بعثت که قریب به ۲ سال زمان نیاز دارد قرار است در کمتر از یکسال توسط قرارگاه جهادی تکمیل و تحویل شهرداری گردد.

عتاب اهوازی در پایان افزود: مطابق وعده مسئول قرارگاه مذکور، اولویت در اجرای پروژه ها، بکارگیری و اشتغال نیروهای بومی و همچنین هزینه کرد سود حاصل از این پروژه ها در کارهای جهادی و سازندگی محلات کم برخوردار دزفول است.

لازم به ذکر است، در این بازدید نمازی عضو شورای شهر، معاونین و جمعی از مدیران و مشاوران شهردار نیز حضور داشتند.