بیش از ۷۰ درصد درختان کرج هرس شدند

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” به نقل از پایگاه خبری کرج امروز؛ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: تاکنون بیش از ۷۰ درصد درخت و درختچه‌ها در سطح بوستان‌ها و فضای سبز معابر اصلی و فرعی مناطق ۱۰گانه شهر کرج هرس شده است. علیرضا عاقلی با اشاره به […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” به نقل از پایگاه خبری کرج امروز؛ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: تاکنون بیش از ۷۰ درصد درخت و درختچه‌ها در سطح بوستان‌ها و فضای سبز معابر اصلی و فرعی مناطق ۱۰گانه شهر کرج هرس شده است.

علیرضا عاقلی با اشاره به اجرای عملیات هرس زمستانه با رویکرد مقاوم‌سازی، شادابی و طراوت درختان در فصل بهار، اظهار کرد: به دلیل تنش محیطی و شرایط متفاوت آب و هوای اقلیمی، اجرای عملیات هرس درختان در کرج امسال متفاوت با تقویم باغبانی و در سه مرحله برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۷۰ درصد درخت و درختچه‌ها در سطح بوستان‌ها و فضای سبز معابر اصلی و فرعی مناطق ۱۰گانه شهر کرج هرس شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بیان داشت: پدیده خزان زودرس در تابستان، و خزان دیررس در زمستان وضعیت متفاوتی را برای درختان و فضای سبز اغلب کلانشهرهای کشور بوجود آورده است.

عاقلی با اشاره به اینکه پاییز ۱۴۰۲ با تأخیر آغاز شده، گفت: هرس زمستانه امسال ابتدا از درختان پهن برگ همچون گونه زبان گنجشک آغاز و در مرحله بعدی درختان توت هرس شدند و در حال حاضر اکیپ‌های فضای سبز مشغول هرس سایر درختانی هستند که در سال‌های گذشته هرس نشده‌اند.

وی اضافه کرد: هرس امسال سبک‌تر انجام می‌شود و تا پایان سال عملیات هرس ادامه خواهد داشت.

به گفته عاقلی، این اقدامات با اولویت درختان شکسته، آلوده به بیماری و خطر ساز و اجرای تمهیدات ایمنی لازم با استفاده ادواتی چون قیچی باغبانی، اره‌های تربر، خشکه بر و اره برقی، هایکاتر، مواد ضد عفونی‌کننده و چسب هرس انجام می‌شود.

بیش از ۷۰ درصد درختان کرج هرس شدند

بیش از ۷۰ درصد درختان کرج هرس شدند