تأیید احداث نخستین قرارگاه فرهنگی در محدوده بلوار پیامبر اعظم (ص)

شهرداران آنلاین/به گزارش شهرنیوز، این موضوع در دستور کار جلسه رسمی علنی دیروز شورای اسلامی شهر بود. رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر در این باره گفت: فعلا جانمایی ۵ مسجد در محدوده بلوار پیامبر اعظم (ص) انجام شده که امروز درباره نخستین مورد از این موارد مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. […]

شهرداران آنلاین/به گزارش شهرنیوز، این موضوع در دستور کار جلسه رسمی علنی دیروز شورای اسلامی شهر بود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر در این باره گفت: فعلا جانمایی ۵ مسجد در محدوده بلوار پیامبر اعظم (ص) انجام شده که امروز درباره نخستین مورد از این موارد مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

محسن محرری افزود: زمین‌های در نظر گرفته شده برای این مساجد، مشکل تملکی ندارد.

همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز در این باره بیان داشت: احداث برخی قرارگاه‌های فرهنگی در محدوده بلوار پیامبر اعظم (ص) یکی از اولویت‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بود که ان شاء الله تأیید احداث نخستین قرارگاه در آستانه عید ولایت از سوی اعضای شورای اسلامی شهر صادر می‌شود.

حسن مالکی نژاد با اشاره به خانه به دوشی ستاد اعتکاف هم اظهار کرد: در طراحی نخستین قرارگاه فرهنگی در این محدوده، علاوه بر احداث مسجد، دفتری نیز برای ستاد اعتکاف در نظر گرفته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد حداقل ۴ قرارگاه فرهنگی دیگر نیز در این محدوده و با عنایت اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم مورد تأیید و تصویب قرار گیرد.

همچنین در این باره رئیس شورای اسلامی شهر نیز در سخنانی خواستار تثبیت جایگاه ستاد اعتکاف شد و بیان داشت: سیاست‌های کلی طراحی و احداث مساجد باید در این محدوده نیز مورد توجه قرار گیرد.

عبدالله جلالی ادامه داد: لازم است تا طراحی مسجد و فضاهای جانبی آن در این محدوده به تأیید حوزه شهرسازی شهرداری برسد.

و اما در ادامه، لایحه اخذ مجوّز واگذاری بخشی از بلوک‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) به متراژ ۷۰۰ مترمربع با حفظ مالکیت شهر قم برای ساخت مسجد به رأی گذاشته شد که به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.