تاسیس بانک ایده در شهرداری کرمانشاه/برنامه توسعه‌ای شهرداری کرمانشاه در ۸محور در دستور کار

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در نشست هم اندیشی که به دعوت دانشگاه رازی کرمانشاه در سالن جلسات این دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه و جمعی از اساتید و مدیران گروه های علمی دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه‌ها موتور توسعه و نقطه شروع توسعه پایدار در شهرها هستند. وی ادامه داد: تغییر […]

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در نشست هم اندیشی که به دعوت دانشگاه رازی کرمانشاه در سالن جلسات این دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه و جمعی از اساتید و مدیران گروه های علمی دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه‌ها موتور توسعه و نقطه شروع توسعه پایدار در شهرها هستند.

وی ادامه داد: تغییر در رفتار انسان ها با تغییر اندیشه آنها اتفاق می‌افتد و این تغییر اندیشه در دانشگاه‌ها رقم خواهد خورد.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: همکاری بین دانشگاه و نهادهای اجرایی اجتماعی فرهنگی و … از الزاماتی است که در جامعه امروز نیاز آن به خوبی احساس می‌شود.

وی افزود: بر خلاف باور خیلی ها که فقط دانشگاه‌ها را محل آموزش و علم آموزی می‌دانند دانشگاه‌ها امروز وظیفه خطیری از جمله تغییر اندیشه را به عهده دارند.

 نوروزی خاطرنشان کرد: کرمانشاه به واسطه مرکزیت غرب کشور با جمعیت هشت میلیون نفری در تعامل است و باید خدماتی در خور این جمعیت ارائه دهد.

وی با بیان اینکه برنامه توسعه‌ای شهر کرمانشاه آماده شده و در دستور کار برای اجرا قرار گرفته، افزود: در این برنامه کوتاه مدت در هشت محور برنامه‌های توسعه شهر کرمانشاه را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

شهردار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت علمی دانشگاهی در شهر کرمانشاه، خاطر نشان کرد: ظرفیت اساتید دانشگاه به مجموعه شهرداری در خدمت رسانی درست و اصولی به شهروندان کمک خواهد کرد.

وی همچنین از تاسیس بانک ایده در شهرداری کرمانشاه با هدف جمع آوری نظرات و ایده نخبگان و دانشگاهیان خبر داد.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: در مجموعه مدیریت شهری کلانشهر کرمانشاه برای حل مشکلات مردم و استفاده از آسان ترین، بهترین و علمی ترین راهکار‌ها نیاز به کمک نخبگان و دانشگاهیان داریم.

 نادر نوروزی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اجتماعی و حاشیه نشینی در شهر کرمانشاه به دنبال این هستیم به کمک مجموعه علمی و دانشگاهی تا حدودی مشکلات شهروندان کرمانشاهی را حل کنیم.

پیش از صحبت‌های شهردار کرمانشاه،  احمدی ریاست دانشگاه رازی کرمانشاه و جمعی از اساتید و مدیران گروه‌های علمی دانشگاه رازی به بیان دیدگاه‌های مدیریت شهری و توسعه‌ای پرداخته و بر همکاری دانشگاه و شهرداری تاکید کردند.

در پایان شهردار کرمانشاه از برخی واحدهای علمی، پژوهشی و تاریخی دانشگاه رازی کرمانشاه بازدید کرد‌.

منبع خبر