تاکنون ۵۲۲ ساختمان مهم و بلندمرتبه در تهران ارزیابی شده است/ پیشرفت ۴۶ درصدی ایمن سازی گود برج میلاد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه سهم نگهداشت شهر در چند سال اخیر پرداخت نشده است، گفت: تاکنون ۵۲۲ ساختمان مهم و بلند مرتبه را بررسی کرده ایم. علی نصیری در یکصد و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه روند اقدامات سازمان امید بخش است، اظهار کرد: […]

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه سهم نگهداشت شهر در چند سال اخیر پرداخت نشده است، گفت: تاکنون ۵۲۲ ساختمان مهم و بلند مرتبه را بررسی کرده ایم.

علی نصیری در یکصد و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه روند اقدامات سازمان امید بخش است، اظهار کرد: تهران با سیل، زلزله، فرونشست زمین، آتش سوزی، تصادفات و مسائل بیولوژیک و تغییرات آب و هوایی مواجه است.

وی با بیان اینکه ۵۶ درصد کارکنان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تحصیلات عالیه دارند، یادآور شد: در این دوره مدیریت شهری تلاش کردیم که این سازمان محملی برای مدیریت ریسک در شهر باشد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه این سازمان اشراف نظارتی و سیاست گذاری بر ۱۰۰ دستگاه در شهرداری دارد، خاطرنشان کرد: در ایام کرونا، با حمایت شورا  با ایجاد ۸۲ مرکز واکسیناسیون شبانه روزی و خودرویی و راه اندازی اتوبوس های زندگی و همچنین سامانه ۱۳۷ برای خدمات رسانی به سالمندان و معلولان، بار کرونا از دوش دولت برداشته شد و به جایی رسیدیم که حالا آمار کرونا به صفر رسیده است.

تهیه سند ایمنی کالبدی در قرارگاه ایمنی کالبدی شهر

وی با اشاره به تغییر ریل گذاری در دوران جدید مدیریت شهری، تصریح کرد: در این دوره سند ایمنی کالبدی در قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهیه شد و تمام شئون ایمنی در سطح شهر از جمله بافت ها، معابر، مترو، بزرگراه ها، ساختمان ها و دیگر بخش ها در این سند پیش بینی شد.

پیشرفت ۴۶ درصدی ایمن سازی گود برج میلاد

نصیری گفت: از بین گودهای پرخطر تحت مالکیت شهرداری، برای رفع خطر گود برج میلاد ستاد تشکیل شد و از محل اعتبارات در اختیار شخص شهردار، ایمن سازی این گود به پیشرفت ۴۶ درصدی رسیده و در حال ایمن سازی است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه ۹ تفاهم نامه بین شهرداری با وزارت کشور منعقد شده است، یادآور شد: ۲۲ تیم در مناطق ۲۲ گانه حضور دارند و هر روز چند ساختمان را از تمام ابعاد ارزیابی اولیه می کنند که تا کنون ۵۲۲ ساختمان مهم و بلند مرتبه را بررسی کرده ایم.

راه اندازی شتاب نگار با عمق ۱۰۰ متری؛ به زودی

وی با اعلام اینکه در بحث زلزله و شتاب نگارها در یکی از شنبه های امید و افتخار، شبکه درون گمانه ای راه اندازی شد و شتاب نگار با عمق ۱۰۰ متری نیز به زودی راه اندازی خواهد شد، گفت: در یک حرکت جهادی به اندازه کل ادوار مدیریت شهری، در یک سال پیش رو خرید و احداث ایستگاه های شتاب نگاری تکمیل می شود و به سمت راه اندازی مراکز هشدار زلزله پیش خواهیم رفت.

تکمیل نقشه پهنه بندی سیل طی دو سال آینده

وی همچنین تصریح کرد: در بحث خطر سیل، اقداماتی در حال انجام است به طوری که نقشه پهنه بندی سیل طی دو سال تکمیل می شود تا بدانیم که در پایین دست، چه مناطقی باید در هنگام سیل محل را تخلیه کنند. برنامه اختصاصی سیل تهران آغاز شده و امیدواریم امسال افتتاح شود.

آماده شدن سطح سنج ها طی چند ماه آتی

نصیری با اشاره به آماده شدن سطح سنج ها تا چند ماه آینده، خاطرنشان کرد: برنامه طوفان تهران امسال آغاز و تکمیل شد و به تصویب ستاد رسید. آموزش ها و مانورها را باید در این زمینه جدی بگیریم.

احیای کمیته پدافند غیرعامل

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با بیان اینکه در بحث ایمنی فضاهای زیر سطحی، مشکلات بین مترو و آتش نشانی در حال رفع و یا بخشی از آن کاملا حل شده است، یادآور شد: طرح پدافند غیرعامل ۶۰ درصد پیشرفت داشت که تکمیل شده است و طرح عظیمی به شمار می رود. احیای کمیته پدافند غیرعامل نیز انجام شد و مسائل به صورت منظم در دستور کار است.

خرید تجهیزات جدید برای سوله ها

وی افزود: ۳۲۸ تمرین در سطح شهر انجام شده و در حال انجام است. اگر مجوزها صادر می شود در حوزه عملیاتی تمرین های بیشتری انجام می دادیم. تجهیزات جدیدی برای سوله ها خریداری شد و تلاش می شود که کار ویژه تری را با خرید تجهیزات انجام دهیم.

تا پایان سال تعداد پایگاه های مدیریت بحران به ۱۰۸ پایگاه می رسد

نصیری با بیان اینکه پهنه بندی جدید تهران در حال بازنگری است، یادآور شد: قطب های پنج گانه امدادی و آمادی در حال ایجاد است تا اگر حادثه ای رخ داد به کمک مردم بشتابیم. تعداد پایگاه ها نیز باید با کمک شورا افزایش یابد. امسال ۱۰۲ پایگاه تحویل داده شد، دو پایگاه آماده سازی شده و تا پایان سال نیز به ۱۰۸ پایگاه خواهد رسید.

افزایش حدود ۴برابری مخزن آب اضطرار

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با بیان اینکه ۲۷ مخزن آب اضطراری در سطح شهر ایجاد شده بود، یادآور شد: این مخازن به ۱۰۴ مخزن رسیده است. دکل های ارتباطات پایدار نیز از ۱۹ دکل به ۳۵ دکل رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه تلاش می کنیم تا پایان سال از هر خانواده یک نفر آموزش ببیند، گفت: سالیانه باید ۵۰۰ هزار نفر آموزش ببیند.

نصیری با بیان اینکه موضوع اچ اس ای موضوعی مغفول در سطح شهر بود، اظهار کرد: این موضوع با توجه به تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر تهران مورد پیگیری قرار گرفت. هزار و ۹۶۳ بوستان را در سطح شهر تهران برای تطابق با موازین ایمنی بررسی کردیم که ۱۵۲ هزار مورد عدم تطابق شناسایی شده و در دستور کار اصلاح قرار گفته است. برای کل معابر سطح شهر تهران نیز برنامه ریزی و پیش بینی کرده ایم که دو میلیون مورد عدم انطباق با موازین ایمنی در شهر شناسایی شود.

انتخاب مدیر بحران بانو برای نخستین بار در تاریخ بلدیه

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با تأکید بر نظام شایسته گزینی مدیران در سازمان، یادآور شد: اکثریت مدیران این سازمان از نیروهای داخلی شهرداری و البته ذی صلاح هستند. برای اولین بار در تاریخ بلدیه در منطقه ۱۵ یک خانم به عنوان مدیر بحران انتخاب شده است.

در چند سال اخیر سهم نگهداشت شهر پرداخت نشده بود

وی با اعلام اینکه در چند سال اخیر سهم نگهداشت شهر پرداخت نشده و با سوله های بحران، شریان های اساسی و پل های فرسوده مواجه هستیم، اظهار کرد: ما آمادگی داریم با اختصاص دادن بودجه در طول یک سال اقدامات لازم را انجام دهیم.

منبع خبر