تاکید بر تسهیل حمل و نقل عمومی برای تردد شهروندان در جلسه مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران

جلسه شورای معاونین حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران به میزبانی شهرداری منطقه ۵ برگزار شد. جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این نشست خطاب به معاونین مناطق گفت: شما مجری کارها و نیازهای مردم هستید. در خصوص اتوبوس ها از اتوبوس های یک کابینه و دو کابینه در مسیر […]

جلسه شورای معاونین حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران به میزبانی شهرداری منطقه ۵ برگزار شد.
جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این نشست خطاب به معاونین مناطق گفت: شما مجری کارها و نیازهای مردم هستید. در خصوص اتوبوس ها از اتوبوس های یک کابینه و دو کابینه در مسیر ها با توجه به انبوه جمعیت استفاده شود. در مسیر هایی که خلوت هست از مینی بوس استفاده کنید که به نگهداشت و استهلاک و هزینه کمک میکند. مسیر هاییکه شلوغ و پر تردد هستند به خاطر اینکه سریعتر مردم به مقصد برسند از اتوبوس های سه کابینه استفاده شود.
وی در مورد تاکسی ها تاکید کرد: تاکسی ها باید تحت نرم افزاری مورد کنترل و مدیریت قرار بگیرند. تاکسی ها به کنترل بیشتری نیاز دارند.
بهرامی ادامه داد: دوچرخه ها در تهران خط ویژه دارند که حدود ۳۲۰ کیلومتر مسیر است در شهری که سه میلیون موتور هست و هیچ خط ویژه ای ندارد موتورها باید در مناطق شلوغ مدیریت بیشتری شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به رتبه اول منطقه ۵ اول در حمل و نقل بر اساس ارزیابی های انجام شده اشاره کرد و افزود: زمین هایی که در اختیار ما و مردم هست با نگاهی مشارکتی و سرمایه گذاری در حال تبدیل به پارکینگ محلی هستند. پارکینگ در توسعه شهری باید تناسب بین حمل و نقل و سفر و ترافیک را تامین کند.
احسان شریفی شهردار منطقه ۵ نیز در این نشست گفت:مردم مسئولیت ترافیک را به عهده شهرداری میگذارند و ما باید تمام تلاشمان را داشته باشیم تا به نحو مطلوب این ترافیک را مدیریت کنیم. ما باید موضوعات را جدی با تدبیر معاونت ترافیک حل کنیم.
وی در پایان ادامه داد: در بحث ایمن سازی نیاز به توجه داریم. اتوبان های حکیم و باکری دارای شیب زیادی هستند. در حال حاضر ۵ تقاطع غیر همسطح در حال اجرا است و بزرگترین پایانه یعنی آزادی را داریم که حدود ۲۰۰ هزار نفر تردد دارند.

منبع خبر