تاکید وزیر کشور بر توجه ویژه به بازسازی بافت تاریخی و حفظ هویت و اصالت شهر قزوین

وزیر کشور در جلسه شورای اداری شهرستان قزوین تاکید کرد: در حوزه بازسازی بافت تاریخی و حفظ هویت و اصالت شهر قزوین، موضوعات لازم باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور،  دکتر احمد وحیدی که در جریان بیستمین سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت به […]

وزیر کشور در جلسه شورای اداری شهرستان قزوین تاکید کرد: در حوزه بازسازی بافت تاریخی و حفظ هویت و اصالت شهر قزوین، موضوعات لازم باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور،  دکتر احمد وحیدی که در جریان بیستمین سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت به قزوین سفر کرده است، شامگاه چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه که به همراه دکتر جمالی نژاد معاون وزیر و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در جلسه شورای اداری شهرستان قزوین که در مجموعه سعدالسلطنه برگزار شد، سخن می گفت، افزود: بازسازی بافت تاریخی شهر که به نوعی اصالت استان قزوین است، اهمیتی بسیار بالا دارد و این موضوع با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دنبال خواهد شد.
دکتر وحیدی در خصوص بازآفرینی شهری شهر قزوین گفت: توسعه بافت شهری و همچنین راه های روستایی با محوریت وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد.
دکتر وحیدی همچنین افزود: قزوین به لحاظ موقعیت ارتباطی، کشاورزی، صنعتی، تاریخی و سابقه تمدنی، مذهبی و ظرفیت نخبگان و دانشگاهی؛ ظرفیتی بزرگی دارد که بایستی این ظرفیت ها در توسعه و پیشرفت استان به کار گرفته شود.
وزیر کشور خاطر نشان کرد: متاثر از همین ظرفیت ها، ضرورت دارد شاخص های رشد در این استان که حدود ۸.۲ درصد در سالجاری پیش بینی شده است، با همت همگانی تحقق یابد و تحقق رشد ۸.۲ درصدی منوط به بهره گیری از همه ظرفیت های استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع خبر