تجربیات شهرداری اصفهان در زمینه حمل‌ونقل پاک تالیف شد

مسئول مرکز پایش کیفیت هوای شهرداری اصفهان با اشاره به تالیف تجربیات شهرداری اصفهان در کتابچه معرفی موتور برقی و تاریخچه طرح‌های اجرایی در زمینه وسایل حمل‌ونقل پاک گفت: توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پاک و رویکرد استفاده از الگوهای حمل‌ونقلی در سطح کشور می‌تواند به توسعه پایدار شهرهای بزرگ کشور کمک کند. جمشید لقایی با اشاره […]

مسئول مرکز پایش کیفیت هوای شهرداری اصفهان با اشاره به تالیف تجربیات شهرداری اصفهان در کتابچه معرفی موتور برقی و تاریخچه طرح‌های اجرایی در زمینه وسایل حمل‌ونقل پاک گفت: توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پاک و رویکرد استفاده از الگوهای حمل‌ونقلی در سطح کشور می‌تواند به توسعه پایدار شهرهای بزرگ کشور کمک کند.

جمشید لقایی با اشاره به تألیف کتابچه معرفی موتور برقی و تاریخچه طرح‌های اجرایی در زمینه وسایل حمل‌ونقل پاک در شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به تکنولوژی‌های جدید و نوین در زمینه موتور برقی، دوچرخه برقی و ضرورت رویکرد توسعه این نوع الگوهای حمل‌ونقلی و حذف تدریجی موتور سیکلت‌های بنزینی کتابچه مذکور توسط کارشناسان معاونت حمل‌ونقل ترافیک تدوین، تألیف و منتشر شد و با هدف اشتراک تجربیات به شهرداری‌های کشور اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به عملکرد جذاب موتورسیکلت‌های بنزینی در شرایط ازدحام ترافیک و هزینه پایین خرید و تعمیر و نگهداری آن با تاکید بر درصد و میزان بالای آلایندگی آن توسعه مدهای حمل‌ونقل پاک را اجتناب‌ناپذیر دانست.

مسئول مرکز پایش کیفیت هوای شهرداری اصفهان با بیان اینکه توسعه موتور، دوچرخه و اسکوتر برقی برای کاهش آلودگی کلان‌شهرها مهم و اثربخش است، گفت: استفاده از اطلاعات و تجربیات به‌دست آمده می‌تواند علاوه بر جلوگیری از اتلاف سرمایه‌های ملی فرایند توسعه پایدار را ارتقا دهد.

لقایی با بیان اینکه اطلاعات فنی، مزایا، معایب و ویژگی‌های موتور برقی و تجربیات طرح‌های اجرایی از مضامین کتاب مذکور است، تصریح کرد: هرگونه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و طراحی با هدف توسعه حمل‌ونقل پاک و تجهیزات مرتبط با آن نیازمند اطلاعات و آشنایی با تمام مزایا، معایب و مشکلات این تکنولوژی‌ها است.

منبع: http://imna.ir/x7Z7X