تخلیه صید تن ماهیان آب‌های دور در سیریک

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلای به نقل از فرماندار شهرستان سیریک : اکنون چند روز است که تخلیه صید تن ماهیان لنج‌های آب‌های دور در اسکله چند منظوره شهر بندر سیریک آغاز شده است. محمدرضا پاکروان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اذعان به این خبر بیان کرد: صیادان در هر دوره دو ماهه بیش از […]

تخلیه صید تن ماهیان آب‌های دور در سیریک

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلای به نقل از فرماندار شهرستان سیریک : اکنون چند روز است که تخلیه صید تن ماهیان لنج‌های آب‌های دور در اسکله چند منظوره شهر بندر سیریک آغاز شده است.

محمدرضا پاکروان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اذعان به این خبر بیان کرد: صیادان در هر دوره دو ماهه بیش از ۵ هزار تُن انواع تن ماهیان صید می‌کنند.

پاکروان با بیان اینکه، پیش بینی می شود که صید امسال در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یابد، افزود: عمده صید آنها از تن ماهیان می‌باشد و فعالیت آنها در آب‌های بین المللی و اقیانوس هند است.

وی بیان کرد: ماهی‌های صید شده علاوه بر عرضه در بازار استان، به کارخانه‌های تن ماهیان سراسر کشور فرستاده می‌شود و بیشتر ماهیان صید شده آب‌های دور، هوور، گیدر و زرده است.

وی در ادامه بیان کرد: صید تُن ماهیان در آب‌های دور از شهریور هر سال در سیریک آغاز می‌شود و تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: هرشناور بسته به گنجایش سردخانه شناور بین ۷۰ الی ۱۵۰ تن در هر دوره صید ۴۵ تا ۶۰ روزه صید می‌کند.

فرماندار شهرستان سیریک تصریح کرد: بیش از هزار و ۵۰۰ صیاد شهرستان سیریک با ۶۵ فروند لنج صیادی آب‌های دور، به ظرفیت ۱۵۰ تا ۲۰۰ تُن در آب‌های اقیانوس هند به صید انواع تن ماهیان مشغول هستد.