تشدید نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی/حمل و نقل اصفهان پاک و هوشمند می‌شود

https://news.isfahan.ir/node/40547 17 مهر ۱۴۰۰ – ۱۲:۲۵ کد محتوا ۴۰۵۴۷ ۱۷ مهر ۱۴۰۰ – ۱۲:۲۵ معاون شهردار اصفهان: تشدید نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی/حمل و نقل اصفهان پاک و هوشمند می‌شود معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: طبق برنامه ۱۴۰۵ و قانون کاهش آلودگی هوا، سعی داریم با استفاده از معاینه […]

تشدید نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی/حمل و نقل اصفهان پاک و هوشمند می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: طبق برنامه ۱۴۰۵ و قانون کاهش آلودگی هوا، سعی داریم با استفاده از معاینه فنی و سیستم‌های نظارتی در زمستان پیش رو آلودگی هوا را تا جایی که به سیستم حمل و نقل مربوط است، کاهش دهیم.

حسین حق‌شناس در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: زیر مجموعه معاونت حمل و نقل سازمان‌های مهم و با ارتباطات قوی مردمی از قبیل اتوبوسرانی، مترو، حمل و نقل بار، معاینه فنی و تاکسیرانی قرار دارند که در هر کدام از این مجموعه‌ها روزانه مردم بسیاری در ارتباط هستند از این رو در نظر داریم با راه اندازی سامانه‌های هوشمند نظر شهروندان را در زمینه پیشرفت و بهبود کیفیت حمل و نقل شهری جویا شویم.

معاون شهردار اصفهان ادامه داد: قبلاً بعضی از زیرساخت‌ها فراهم شده و با یکپارچه سازی آنها از مردم نظرسنجی می‌شود که سیستم تا چه حد ارتقا پیدا کرده و به نوعی یک تعامل دوطرفه بین سیستم و استفاده کنندگان برقرار خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: به مرور با اصلاح برخی موارد، اهداف مورد نظر فراهم شود و در ادامه‌ی خدمات و زیرساخت‌هایی که معاونان قبلی ایجاد کردند، بتوانیم در این دوره خدمتی به شهروندان ارائه کنیم.

حق‌شناس تصریح کرد: یکی از زیر مجموعه‌های حمل و نقل و ترافیک، مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهر اصفهان است که وظیفه رصد و تحلیل آلودگی خودروهای سنگین، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و سیستم‌های حمل و نقل شخصی را بر عهده دارد. طبق برنامه ۱۴۰۵ و قانون کاهش آلودگی هوا، سعی داریم با استفاده از معاینه فنی و سیستم‌های نظارتی در زمستان پیش رو آلودگی هوا را تا جایی که به سیستم حمل و نقل مربوط است، کاهش دهیم و در ادامه سامانه‌ای برای مردم در نظر بگیریم که بتوانند رصد کنند که چند درصد آلودگی مربوط به کدام سیستم و در چه زمان‌هایی است.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری پرداختن به مسائل فرهنگی است؛ ناوگان حمل و نقل عمومی سیستم‌های اجتماعی است که با ابعاد مختلف زندگی مردم در ارتباط و روزانه با فرهنگ مردم مرتبط و از جمله مؤلفه‌های تأثیرگذار در فرهنگ، آموزش و تبلیغات است، وقتی شهروندان ببینند که شرایط خوبی فراهم شده و حمل و نقل عمومی از نظم خاصی برخوردار و خدمات خوبی ارائه خواهد کرد، مردم نیز فرهنگ خود را اصلاح می‌کنند.

کد محتوا ۴۰۵۴۷

برچسب ها