تصویب تفاهم‌نامه همکاری آستان‌ قدس‌ رضوی و شهرداری مشهد

شهردار مشهد با دفاع از لایحه تفاهم‌نامه همکاری آستان قدس رضوی و شهرداری، گفت: شورای اسلامی شهر مشهد این تفاهم‌نامه را تصویب کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی در چهل‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در دفاع از لایحه تفاهم‌نامه همکاری آستان قدس رضوی و شهرداری، اظهار کرد: یکی از […]

شهردار مشهد با دفاع از لایحه تفاهم‌نامه همکاری آستان قدس رضوی و شهرداری، گفت: شورای اسلامی شهر مشهد این تفاهم‌نامه را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی در چهل‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در دفاع از لایحه تفاهم‌نامه همکاری آستان قدس رضوی و شهرداری، اظهار کرد: یکی از مسائلی که همواره مورد تأکید مدیریت ششم شهری بوده است، تعیین تکلیف اراضی بزرگ مقیاس است که بعضی از این اراضی برای ما اهمیت بیشتر دارند، به‌خصوص آن دسته که با ایجاد انسداد، برای مردم مشکل‌ساز شده است، البته یکی از مالکان عمده، آستان قدس رضوی است.

وی با بیان اینکه رویکرد تولیت همکاری به نفع مردم است و این موضوع در جلسات برگزار شده با آستان‌قدس مورد تأکید قرار گرفته است، ادامه داد: این انسدادها باید مرتفع و راه مردم باز شود که نمونه بارز آن بازگشایی پادگان بود.

شهردار مشهد ادامه داد: بیش از ۲۰ سال از تعیین تکلیف اراضی ۳۳ هکتاری متعلق به آستان قدس واقع در جنوب بلوار حر، ابتدای شهرک شهید رجایی می‌گذرد و تاکنون به اجرای نهایی آن ختم نشده است که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: پس از دفاع از لایحه، شورای اسلامی شهر تفاهم‌نامه شهرداری با آستان قدس رضوی را تصویب کرد که بر اساس آن به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود در راستای تسهیل در تأمین شبکه معابر، تأمین فضاهای خدماتی مقیاس شهری و محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر مشهد مقدس، نسبت به اجرای آن اقدام کند.

تصویب لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گران‌قدر

در ادامه این جلسه، لایحه نامگذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهدا در دستور کار قرار گرفت و طبق آن شهرداری مشهد مکلف شد، نسبت به نامگذاری معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گران‌قدر به شرح ذیل اقدام کند.

۱- نامگذاری معبر فرعی آیت‌الله شیرازی ۱۷ واقع در چهارراه شهدا به نام “شهید محسن فدایی چمن‌آباد”

۲- نامگذاری معبر فرعی موعود ۲۷ واقع در بلوار حر به نام “شهید محمد بهمنش‌نیا”

۳- نامگذاری معبر فرعی رازی ۸ واقع در خیابان رازی میدان ۱۰ دی به نام “شهید محمد معلمی”

۴- نامگذاری معبر فرعی حجاب ۲ واقع در بلوار حجاب قاسم‌آباد به نام “شهید عباسعلی علیمردانی”

۵- نامگذاری معبر فرعی حجاب ۴ واقع در بلوار حجاب قاسم‌آباد به نام “شهید محمد ساقی”

۶- نامگذاری معبر فرعی حجاب ۶ واقع در بلوار حجاب قاسم‌آباد به نام “شهید محمد سالاری”

۷- نامگذاری معبر فرعی حجاب ۹۱ واقع در بلوار حجاب قاسم‌آباد به نام “شهید محمدکاظم وثوقی‌تربتی” ‌

منبع خبر