تصویب حسابرسی ۱۴۰۱ سازمان همیاری شهرداری ها در صحن علنی شورای استان اصفهان

جلسه اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان با حضور رئیس و حداکثر اعضای شورا، مدیرعامل و حسابدار سازمان همیاری شهرداری های استان و حسابرس شرکت آذرین حساب برگزار شد. در این جلسه حسابرس منتخب شورای استان گزارش حسابرسی سازمان همیاری شهرداری های استان را قرائت کرد و اعضای شورا پس از گفت و گو در جلسه […]

جلسه اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان با حضور رئیس و حداکثر اعضای شورا، مدیرعامل و حسابدار سازمان همیاری شهرداری های استان و حسابرس شرکت آذرین حساب برگزار شد.
در این جلسه حسابرس منتخب شورای استان گزارش حسابرسی سازمان همیاری شهرداری های استان را قرائت کرد و اعضای شورا پس از گفت و گو در جلسه علنی شورا این گزارش را به تصویب رساندند .
در ابتدای این جلسه جواد توحیدی راد رئیس شورای اسلامی استان اظهار کرد: سال گذشته وزارت کشور دستورالعملی را در بحث حسابرسی شهرداری ها و شوراهای استان و سازمان همیاری ها ارسال کرد و بر اساس آن مقرر شد مباحث حسابرسی ابتدا در شورای استان تصویب و خروجی این جلسات به وزارت کشور ارسال گردد.
توحیدی راد ادامه داد: به این نتیجه رسیدیم که دستورالعمل اجرا می شود اما مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود. لذا هفته گذشته ۶-۵ بند به وزارت کشور ارسال شد تا مشکلاتی را که استان اصفهان در این دستورالعمل وارد می بیند در کل کشور ارزیابی و تعیین تکلیف شود.
وی افزود: نهایتا در این دوره هم کنار سازمان همیاری بودیم و فقط این چند نکته باید از تهران تعیین تکلیف شود و اختیارات این دستورالعمل تغییر یابد.
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به همکاری حسابرس شهرداری اصفهان به عنوان مشاور شورای استان گفت: در کمیسیون مصوب شد که حسابرس قبلی با توجه به پتانسیل و زحماتی که کشیدند برای مدت یک سال دیگر با سازمان همکار کنند.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان نیز در این جلسه با ارائه گزارش عملکرد ۹ ماهه سازمان همیاری گفت: این سازمان جایگاهی است که مجموعه مدیریت استان تمام مدیریت خود را در این سیستم وارد می کند.
رسول جهانگیری با بیان این که باید آرام آرام به ماهیت وجودی سازمان همیاری نزدیک شویم گفت: نگاه بنده به عنوان یک خدمتگزار نگاه مدیریتی نیست و در جایی که قانون گذار اجازه دهد سعی می کنم بهترین کار را انجام دهم.
وی با اشاره به صورت های مالی جهت گزارش تلفیقی شرکت های زیرمجموعه سازمان گفت: گزارش تلفیقی به معنای آن نیست که صورت های مالی نداشتند، بلکه در زمان مقرر صورت های مالی را ارائه ندادند. به عنوان مثال شرکت سان آرا در بحث آزادراه نطنز- کاشان- اصفهان، اختلافاتی که با وزارت راه داشتند باعث شد ثبت گزارش مالی دیرتر از زمان مقرر آماده شود.
جهانگیری همچنین با اشاره به لحاظ نکردن ذخیره مالیات برای سال های ۹۶ تا ۱۴۰۰ جمعا به مبلغ ۴۸۴٫۴۰۴ میلیون ریال در دفاتر سازمان گفت: طبق قانون ۲۸ مالیات های مستقل، اعتقاد ما بر این است که سازمان همیاری شامل پرداخت مالیات نمی شود و عدد آن هر چه باشد برای ما تفاوتی ندارد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان گفت: ۷۵ درصد عوارض وصولی درآمدهای شرکت سان آرا که بابت اصطحلاک سرمایه گذاری به حساب سازمان همیاری آمد به آزادراه اصفهان تزریق کردیم و با رایزنی با دولت، درخواست کردیم که یا تعرفه ها را افزایش دهند و یا آزادراه را تحویل گرفته و پول ما را پس بدهند .
جهانگیری ادامه داد: در خصوص کنارگذر شرق اصفهان نیز دولت باید ۱۲۰۰ میلیارد تومان بدهد تا سهم ۵۰ درصدی خود را انجام داده باشد. تا پایان این دولت اگر اتفاق خاصی نیفتد و دولت همکاری کند این کنارگذر افتتاح می شود و ماهانه حدود ۳۰ میلیارد تومان درآمد آن به شهرداری ها برمیگردد و شهرداری های استان خصوصا شهرداری های کم برخوردار می توانند از منابع درآمد پایدار آن استفاده کنند.
وی با اشاره به لغو تمام مزایده های اموال در آغاز دوره مدیریت خود در سازمان گفت: زمانی در سازمان همیاری ملک می فروختیم و بدهی های جاری را پرداخت می کردیم اما اکنون از درآمدهای پایدار سازمان هزینه ها را می دهیم.
جهانگیری شورای اسلامی استان اصفهان را متولی اختصاصی شهرداری های استان دانست و گفت: اگر به چشم اندازی که مد نظر بنده است برسیم، روزی می رسد که گزارش کار سازمان همیاری را به جای بنده، شورای استان ارائه می دهد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان افزود: شورای اسلامی استان نماینده ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مردم اصفهان و مرجعی است که با پشتیبانی آرای استانی در خدمتشان هستیم.