تعامل و همکاری دوجانبه سازمان پایانه‌های مسافربری کلان‌شهرهای اصفهان و مشهد

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان از تعامل و همکاری دوجانبه سازمان پایانه های مسافربری اصفهان و مشهد خبر داد. ابوالفضل قربانی در بازدید از پایانه امام رضا (ع) و سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد، اظهار کرد: تعامل، همکاری دوجانبه و انتقال تجربیات بین سازمان پایانه های مسافربری دو کلان شهر اصفهان و مشهد […]

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان از تعامل و همکاری دوجانبه سازمان پایانه های مسافربری اصفهان و مشهد خبر داد.
ابوالفضل قربانی در بازدید از پایانه امام رضا (ع) و سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد، اظهار کرد: تعامل، همکاری دوجانبه و انتقال تجربیات بین سازمان پایانه های مسافربری دو کلان شهر اصفهان و مشهد برای نخستین بار در کشور در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: با توجه به ورود حجم زیاد مسافر به مشهد که بالغ بر ۹۰ درصد آنها زائر حرم امام رضا (ع) هستند، بسیاری از خدمات به صورت ممتاز ارائه می شود.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: وجود ایستگاه سوار و پارک سوار در شهر مشهد در واقع کمک به مدیریت حمل ونقل درون شهری و درون استانی است.
قربانی برگزاری جلسات مشترک میان سازمان پایانه های کلان شهرها برای به اشتراک گذاشتن تجربیات را پیشنهاد داد و خاطرنشان کرد: اقدام سازمان پایانه های مسافربری شهرداری های اصفهان و مشهد می تواند آغاز حرکت مشترک با سایر کلانشهرها باشد، در واقع این دو شهر می توانند میزبانی برگزاری جلسات ماهیانه در جهت انتقال تجربیات و برنامه ها را بر عهده بگیرند.
تبادل تجربیات در زمینه های فرهنگی و اجتماعی ۲ پایانه اصفهان و مشهد
ابوالفضل توکلی، مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری اصفهان نیز در این بازدید، اظهار کرد: آمار سفر از اصفهان به شهر مشهد از طریق اتوبوس های برون شهری برای زیارت امام رضا (ع) بسیار زیاد است، همچنین اصفهان مقصد گردشگران بسیاری از شهروندان مشهدی است.
وی هدف از این دیدار را تبادل تجربیات در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، فنی، عمرانی و سیستم هوشمندسازی و فناوری اطلاعات عنوان کرد و افزود: به منظور تبادل تجربیات بین دو کلانشهر در راستای خدمات رسانی بهتر به زائران و گردشگران، قرار است نشست و جلسات مشترکی بین دو شهر اصفهان و مشهد برگزار شود.
مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد نیز در این بازدید گزارش آماری از وضعیت پایانه های موجود در این کلانشهر ارائه کرد و گفت: به دنبال این هستیم تا در طرح توسعه پایانه های مسافربری مشهد، دو پایانه غرب و شرق را احداث و خط سه و چهار مترو را به نحوی طراحی کنیم که در راستای تسهیل سفر مسافران و همچنین زائران استان اصفهان از پایانه ها عبور کند.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل ونقل شورای اسلامی شهر و مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری اصفهان از قسمت های مختلف پایانه از جمله سیستم هوشمندسازی اطلاع رسانی سفر، تأسیسات، نیروگاه گاز تولید برق، زائر سرا، سالن های همایش و اجتماعات، شرکت ها، امکانات ورزشی و تفریحی بازدید کرد.

منبع خبر