تعداد ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی کرج با حضور وزیر کشور رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، آیین رونمایی از۴۰دستگاه اتوبوس برقی شهر کرج و مراسم افتتاح جایگاه شارژ خودروهای برقی که بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است، با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و مهدی سلیمی رییس سازمان شهرداری‌ها […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، آیین رونمایی از۴۰دستگاه اتوبوس برقی شهر کرج و مراسم افتتاح جایگاه شارژ خودروهای برقی که بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است، با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و مهدی سلیمی رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و مسئولان استانی و محلی در باغستان کرج برگزار شد.

وزیر کشور در حاشیه این مراسم که 28 فروردین برگزار شد، با اشاره به راه اندازی خط تولید اتوبوس های برقی در کشور به خبرنگاران اعلام کرد: راه اندازی اتوبوس‌های برقی تحولی مهم در حمل و نقل شهری کشور است که در دست اجرا قرار گرفته است.
وحیدی با اشاره به اینکه کلانشهر کرج اولین شهر کشور است که از مزایای اتوبوس های برقی بهره مند می شود،  اظهار کرد: تلاش ها بر این است تا با اختصاص یارانه و کمک شرکت سازنده بتوان از مزایای اتوبوس های برقی در شهرهای پرجمعیت کشور استفاده کرد.
وی افزود: اکنون بین ۵۰ تا ۶۰ درصد قطعات اتوبوس ها ساخت داخل کشور است و تلاش ها برای بومی سازی کامل این اتوبوس ها ادامه دارد.
وی با قدردانی از استانداری البرز و شورا و شهرداری کرج به خاطر سرعت بخشی به پروژه برقی سازی اتوبوس ها اظهار کرد: زیر ساخت های مورد نیاز این اتوبوس ها در کرج در حال تامین وتکمیل است.
وحیدی بیان کرد: در کنار برقی سازی اتوبوس‌ها، پروژه برقی سازی تاکسی‌ها نیز در دست اقدام قرار گرفته است تا بتوانیم از آلودگی زیست محیطی شهرها بکاهیم.
وزیر کشور همچنین با اشاره به اهتمام دولت و مدیریت شهری کرج برای تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی البرز از جمله آزاد راه شهید سلیمانی کرج گفت : عملیات تکمیل این پروژه با سرعت در حال انجام است.
وحیدی افزود: با تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی بخش زیادی از ترافیک کلانشهر کرج و استان البرز روان سازی خواهد شد.