تعداد ۷۰سفرعلمی و آموزشی برای ۲۷۵۷ نفردر شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور؛” بلدیه آنلاین ” به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های  کشور؛ جواد وزیری رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی اعلام کرد نظر به اهمیت استفاده از تجارب شهرداری‌ها و دهیاری‌های موفق در زمینه مدیریت شهری و روستایی ۷۰ سفرعلمی و آموزشی برای ۲۷۵۷ نفردر شهرداری‌ها و […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور؛” بلدیه آنلاین ” به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های  کشور؛ جواد وزیری رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی اعلام کرد نظر به اهمیت استفاده از تجارب شهرداری‌ها و دهیاری‌های موفق در زمینه مدیریت شهری و روستایی ۷۰ سفرعلمی و آموزشی برای ۲۷۵۷ نفردر شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوراز ابتدای سال تاکنون انجام شده است

دکتر وزیری با بیان اینکه مهمترین رویکرد مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارائه آموزش‌های مورد  نیاز به فراگیران در محیط عمل و از طریق انجام بازدیدهای میدانی است، گفت: منابع انسانی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با سفرهای علمی و آموزشی از فعالیت‌ها و پروژه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌هایی‌که در بکارگیری روش‌های جدید در حوزه مدیریت شهری و روستایی توفیقاتی یافته‌اند، آموزش می‌بینند.

در ادامه وزیری اظهار کرد مهمترین اهداف سفرهای آموزشی ارتقای سطح دانش علمی، عملی و مهارتی منابع انسانی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوراست.وزیری همچنین آشنایی با جدیدترین نوآوری‌های اجرایی و علمی به ویژه کاربرد فن‌آوری‌های نوین در زمینه برنامه‌ریزی و مدیریت شهری و روستایی، افزایش سطح تعامل ، ارائه و تبادل تجربیات جدید فی‌مابین هر یک از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در زمینه شیوه های نوین برنامه‌ریزی و مدیریت شهری وروستایی را از دیگر اهداف آموزشی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشورعنوان کرد.
وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۲ سفر برای تعداد ۱۷۹۳ نفر از شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها مجموعا به میزان ۱۶۶ روز انجام شده است.
وزیری افزود:محور اصلی سفر آموزشی شهرداری‌ها عمران و شهرسازی، خدمات شهری، مباحث اداری و مالی و سرمایه گذاری بوده است.
وی خاطرنشان کرد: استانهایی که تاکنون سفر آموزشی برای شهرداری‌ها اجرا نموده‌اند عبارتند از: آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، گلستان، گیلان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد.
وزیری افزود: همچنین در حوزه دهیاری‌ها تاکنون ۲۸ سفر برای تعداد ۹۶۴ نفر از دهیاران و کارکنان دهیاری‌ها  مجموعا به میزان ۱۱۷ روز انجام شده است. محور اصلی سفرهای آموزشی دهیاران، بازدید از پروژه‌های عمرانی و گردشگری روستایی ، درآمد‌زایی، اشتغالزایی، بوم‌گردی، خدمات و تعاونی،اقتصاد، فرهنگی و اجتماعی بوده است، وی ادامه داد: در این سفرهای آموزشی در راستای آشنایی دهیاران استان‌ها با پروژه‌های شاخص در حوزه‌های مختلف مدیریت روستایی، الگوپذیری در حوزه های مختلف از ظرفیت‌ها و دستاوردهای مدیریت روستایی استان‌های مقصد ، بهره مندی از تجربیات دهیاران استان‌ها در این زمینه‌ها و اطلاع از بسترهای کسب درآمد پایدار برای دهیاری‌ها اقداماتی صورت گرفته است. وی اعلام کرد استان‌های آذربایجان‌شرقی،البرز،ایلام،اصفهان،خراسان‌شمالی،خوزستان،چهارمحال و بختیاری،زنجان، کردستان،گلستان، قم،  مرکزی ، هرمزگان و یزد. استانهایی هستندکه تاکنون سفر آموزشی  برای دهیاری‌ها را اجرا نموده اند.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پایان گفت: دفاتر امور شهری و روستایی استانداری‌های کشور در هر فصل حداقل یک سفر آموزشی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان برنامه‌ریزی می‌کنند.  وی اقزود: برنامه سفرها ابتدا بایستی در کمیته اجرایی آموزش و توانمند سازی شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تایید و سپس جهت بررسی به مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی ارسال گردد و پس از اخذ تاییدیه نهایی این مرکز اجرا گردد.