تعریض بزرگراه امام علی(ع) و احداث مسیر ایمن جنوب به شمال در محدوده منطقه۸ تهران

با تعریض و افزوده‌ شدن یک خط در مسیر جنوب به شمال اتوبان بزرگراه امام علی(ع) مشکل ترافیکی در محدوده شهرداری منطقه۸ رفع شد

فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ با اعلام این خبر گفت: بزرگراه امام علی(ع) یکی از طولانی‌ترین بزرگراه‌های تهران و بزرگ‌ترین گذر پرسرعت شمالی جنوبی پایتخت است.
وی افزود: با توجه به اینکه که روزانه حجم زیادی از تردد خودرویی از مسیر جنوب به شمال و بالعکس در این بزرگراه در جریان است، در مسیر جنوب به شمال در محدوده منطقه۸، شاهد ترافیک و پس زدگی بار ترافیک در حدفاصل دسترسی‌های مدنی تا جانبازان بودیم.
شهردار منطقه۸ ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده در حوزه ترافیک در گام اول حدود یکصدو بیست سانتیمتر در ۸۰۰ متر طول پل آغاز تا پل جانبازان در این محدوده تعریض صورت پذیرفت.
تنهایی اضافه کرد: در ادامه اقدامات ترافیکی شهرداری منطقه۸ و با توجه به اینکه در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ بار ترافیکی کمتری را در این بزرگراه داشتیم، یک متر دیگر به عرض این بزرگراه در محدوده بیان شده افزوده شد.
شهردار منطقه۸ در پایان گفت: با اتمام و تعریض این پروژه علاوه بر افزوده شدن یک خط (حدود۲/۲۰ سانتیمتر) به اتوبان بزرگراه امام علی حدفاصل دسترسی مدنی تا جانبازان، امکان‌احداث ایستگاه بی‌آرتی در سال جدید برای شهروندان فراهم و گره ترافیکی این محدوده برطرف شد.