تعریض مسیر تندروی تقاطع فرایبورگ در منطقه ۶ اصفهان

معاون ترافیک منطقه شش شهرداری اصفهان گفت: یکی از مؤثرترین اصلاح هندسی‌ها در بحث ایمنی و ترافیک در سطح این منطقه، تعریض مسیر تندروی تقاطع فرایبورگ بوده که اجرای این پروژه حدود یک میلیارد تومان هزینه داشته است. محمد لوح‌موسوی  با اشاره به اینکه هزینه پروژه‌های اجرا شده طی هشت ماه سال جاری در سطح […]

معاون ترافیک منطقه شش شهرداری اصفهان گفت: یکی از مؤثرترین اصلاح هندسی‌ها در بحث ایمنی و ترافیک در سطح این منطقه، تعریض مسیر تندروی تقاطع فرایبورگ بوده که اجرای این پروژه حدود یک میلیارد تومان هزینه داشته است.

محمد لوح‌موسوی  با اشاره به اینکه هزینه پروژه‌های اجرا شده طی هشت ماه سال جاری در سطح منطقه شش شهرداری اصفهان به ارزش ۶۵۰ میلیون تومان بوده است، اظهار کرد: پروژه‌های اجرا شده در این منطقه در بحث ایمنی و ترافیکی شامل پروژه‌های اصلاح هندسی از جمله تقاطع حاج‌آقا رحیم ارباب و مصلی، تقاطع شیخ‌مفید، خیابان کارگر و جابر بن حیان، ورودی کوچه سپهر از سمت آبشار دوم، خیابان آیت‌الله خوانساری و در روستای دنا با انجام حدود شش مورد اصلاح هندسی، بوده است و تقاطع‌های آبشار و حاج‌آقا رحیم ارباب و مصلی تا پایان امسال انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: تا پایان سال جاری اصلاح هندسی سه تقاطع دیگر در سطح این منطقه را نیز در دستور کار داریم که باعث روان‌سازی ترافیک در داخل تقاطع‌ها می‌شود.

معاون ترافیک منطقه شش شهرداری اصفهان با بیان اینکه مسیر تندرو تقاطع فرایبورگ یکی از مؤثرترین اصلاح هندسی‌ها در بحث ایمنی و ترافیک بود که با حدود یک میلیارد تومان اعتبار انجام شد، افزود: مشکل در این پروژه کم بودن عرض مسیر بود که با طرح اجرا شده ۱.۵ متر از سمت فضای سبز برای تعریض آن اضافه شد، همچنین مسیر اتوبوس تندرو ۱.۵ متر عقب‌نشینی و یک خط عبور به مسیر پشت چراغ اضافه شد.

وی با اشاره به اجرای تعدادی از پروژه‌های ایمن‌سازی در سطح این منطقه از جمله ورودی خیابان شهید کیانی در خیابان امام سجاد (ع)، تقاطع جهانگیرخان قشقایی و خیابان آبشار دوم مقابل مسجد علی بن الحسین (ع)، گفت: طرح نیوجرسی‌های بزرگراه شهید کشوری به دلیل افزایش آمار تصادفات منجر به فوت در این محدوده در حال اجرا است، همچنین ایمن‌سازی مسیر از سمت پل دفاع مقدس تا ورودی بزرگراه شهید همت تکمیل شده است و مسیر برگشت آن نیز تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

لوح‌موسوی گفت: در سطح این منطقه نوسازی تعدادی سرپناه اتوبوس انجام شد که از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۰ مورد آن‌ها نصب شده است و تا پایان سال ۱۰ مورد دیگر نیز نصب خواهد شد.

وی با اشاره به ایمنی تردد عابران پیاده هنگام شب در گذرگاه‌های پرتردد و اجرای طرح روشنایی آن‌ها، افزود: هم‌اکنون این پروژه نیز در حال اجرا است که باعث نورپردازی و برجسته‌کردن گذرگاه‌های پرتردد می‌شود.

معاون ترافیک منطقه شش شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر روشنایی چند مورد از گذرگاه‌ها از جمله تقاطع گذرگاه مقابل مسجد علی بن الحسین (ع) در خیابان آبشار با توجه به تردد زیاد شهروندان اجرا شده است و در خیابان مرداویج، مسجدالمهدی (عج) در حاشیه رودخانه، مسجدالنبی (ص) و ابتدای هفت‌دست واقع در حاشیه رودخانه، میدان برج و حدود ۱۲ نقطه دیگر نیز تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

منبع خبر