تغییر ساختار شهرداری تبریز از طریق ایجاد شهرداران نواحی

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری تبریز گفت: هیچ تغییر  ساختاری از سال ۷۹ به بعد در مجموعه شهرداری اتفاق نیافتاده است و راه‌اندازی شهرداران نواحی به نوعی تغییر در ساختار این نهاد شهری است. مهدی یوسفی عصر امروز در نشست با شهرداران مناطق ده‌گانه اظهار کرد : سیستم نیاز به پوست اندازی دارد […]

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری تبریز گفت: هیچ تغییر  ساختاری از سال ۷۹ به بعد در مجموعه شهرداری اتفاق نیافتاده است و راه‌اندازی شهرداران نواحی به نوعی تغییر در ساختار این نهاد شهری است.

مهدی یوسفی عصر امروز در نشست با شهرداران مناطق ده‌گانه اظهار کرد : سیستم نیاز به پوست اندازی دارد و از نظر نیروی انسانی نیز حجم بالایی از نیروها به نسبت‌ یک دهه گذشته ایجاد شده است.

وی افزود: ساختار شهرداری به نسبت‌ گذشته تغییری نداشته است و تلاش کردیم در مدیریت جدید شهری، ستاد را به سمت صف بیاوریم.

معاون هماهنگی شهردار تبریز تصریح کرد: اشکال ما در سنوات قبلی این بود که شهرداران مناطق گلایمند عدم دسترسی به معاونین ستادی بودند ولی الان خود شهردار و معاونین ستادی به سمت صف می‌آیندو مشکلات موجود حل می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری قرار خدمت در مناطق اضافه کرد: مشکلات موجود مناطق در قرار خدمت احصا و برخی توسط معاونین شهردار حل می‌شوند و برخی دیگر چون مرتبط با دیگر دستگاه‌ها هستند، از طریق استاندار مرتفع می‌شوند.

یوسفی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه‌ای در خصوص مسائل مختلف با بنیاد نخبگان منعقد کردیم و یا در پارک فناوری تفکرات خاصی وجود دارد که می‌توانیم بهره‌مند شویم.

وی اضافه کرد: فشار روی مناطق زیاد است، درآمد، شهرسازی و مسائل عمرانی فشار می‌آورند و ما تصمیم گرفتیم این فشار از روی شهرداران برداشته شود و نواحی ایجاد شده، باری از دوش مناطق و شهرداران بردارد.

یوسفی یادآور شد: هر چقدر نفرات نواحی قوی باشند، در بحث حانشین‌پروری نیز فعال خواهیم بود.

وی افزود: شهرداران نواحی باید حداکثر ۴۰ سال  و دارای حدداقل تحصیلات تکمیلی در موضوعات تخصصی و مرتبط با شهر داشته باشند.

معاون هماهنگی امور مناطق ابراز داشت: بودجه امسال چون منطقه‌محور است، شاید نقش نواحی در سال آینده بیشتر نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به بحث شهردار شب نیز گفت:  تقریبا هر ۳۷ روز یک بار، نوبت شهرداری شب به ما می‌رسد و برای هر شهردار شب نهایتا ۱۵ مورد می‌تواند اتفاق بیافتد.

یوسفی یادآور شد: در بحث نورپردازی شب اصلا کار نکردیم و از شهرداران شب خواهشمندم در این زمینه نیز فعال باشند.

وی اضافه کرد: معابر، پارک‌ها باید روشنایی مناسب در شب داشته باشند و شهرداران شب باید کل منطقه را در شب بازدید کرده و از روشنایی، معابر، آسفالت، پسماند گزارشی ارائه کنند.

منبع خبر