تقاطع شهید سلیمانی بوشهر مهر ۱۴۰۱ بهره‌برداری می‌شود

شهردار بوشهر گفت: روند ساخت تقاطع شهید سلیمانی با انتخاب پیمانکار جدید سرعت گرفته و مهر ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید. حسین حیدری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: درحال حاضراولویت شهرداری بوشهر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و راکد است و نباید پروژه جدیدی را آغاز نخواهیم کرد. وی با اشاره به چهاردهمین هفته نکوداشت […]

شهردار بوشهر گفت: روند ساخت تقاطع شهید سلیمانی با انتخاب پیمانکار جدید سرعت گرفته و مهر ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسین حیدری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: درحال حاضراولویت شهرداری بوشهر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و راکد است و نباید پروژه جدیدی را آغاز نخواهیم کرد.

وی با اشاره به چهاردهمین هفته نکوداشت روز بوشهر در ۱۸ اسفند تصریح کرد: در این هفته برنامه‌های مختلف در زمینه فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی برگزار، ۲ چهره ماندگار، یک شهروند افتخاری معرفی خواهند شد و برای اولین بار معرفی شهید شاخص را در هفته بوشهر معرفی خواهیم کرد.

شهردار بوشهر در خصوص تقاطع شهید سلیمانی عنوان کرد: این پروژه، یکی از پروژه‌های کوچک بوده که باید خیلی پیشتر پایان می‌یافت و اکنون با انتخاب پیمانکار جدید روند ساخت آن سرعت گرفته و مهر ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

حیدری اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستیم، جابه‌جابی تیرهای برق فشار قوی‌ است که باید از استان فارس بیاید؛ همین امر موجب کندی کار شده است.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده از سوی سگ های بلاصاحب در شهر بوشهر گفت: با توجه به اینکه جمع آوری سگ‌های ولگرد خواسته اصلی شهروندان بوشهر تاکنون ۷۰۰ قلاده جمع آوری شده و به‌زودی عقیم‌سازی می‌شوند.

شهردار بوشهر در خصوص گذر سرتل به تنگک اظهار کرد: قطعه دوم این گذر ۵۰ درصد پیشرفت دارد و عملیات اجرایی قطعه اول نیز در دهه فجر آغاز شده است، درکنار این پروژه قرار است پارک ملت به مساحت ۱۲۷ هکتار نیز احداث شود.

حیدری با اشاره به شلوغی خیابان امام خمینی شهر بوشهر گفت: زمین ساخت پارکینگ طبقاتی خریداری شده است که اگرچه کمی با خیابان فاصله دارد اما نیاز مردم را مرتفع خواهد کرد.

این مقام مسئول درخصوص جاده سلامت تصریح کرد: بخشی از فنس پایگاه هوایی بوشهر برداشته شد و ۳۰۰ متر پیشروی نیز انجام گرفت، اما پس از مدتی پروژه متوقف شد که با آزاد سازی بخشی از محوطه مناطق نظامی بقیه فنس‌های مسیر مورد نظر برداشته می‌شود و در سال جدید ساخت جاده سلامت ادامه می‌یابد.

شهردار بوشهر با اشاره به چرخ و فلک بوشهر بیان کرد: قرار بوده بهمن ماه امسال چرخ و فلک بندر بوشهر به بهره‌برداری برسد، اما نیاز این پروژه به نصب ضد صاعقه دارد که امید می‌رود بعد از تکمیل کارهای استانداردسازی و به بهره‌برداری برسد.

حیدری از نوسازی ناوگان اتوبوس درون شهری بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: بیشتر اتوبوس‌های این شهر فرسوده است و در همین زمینه برای دریافت ۲۰ اتوبوس جدید قرارداد منعقد شده که ۱۰ اتوبوس آن در حال ارسال به بوشهر است.

وی در خصوص راه‌اندازی میدان میوه و تره بار را از مطالبات مردم بوشهر بیان کرد: چندین بار مزایده برای جذب سرمایه گذار با شرایط مناسب انجام شده است که امیدواریم به زودی این مهم محقق و میوه با قیمت مناسب در این استان عرضه شود.

شهردار بوشهر یادآور شد: سال‌های گذشته ۶۰ درصد اعتبارات سهم هزینه‌های جاری و ۴۰ درصد عمرانی بود که این تخصیص در بودجه سال آینده عکس شده تا زمینه اجرای پروژه‌های بیشتری فراهم شود.

حیدری با قدردانی از نیروی دریایی سپاه، دانشگاه خلیج‌فارس، شرکت توزیع نیروی برق و دیگر نهادها و دستگاه‌ها در همکاری رفع تصرف حریم ۶۰ متری دریا تاکید کرد: از ۱۵ کیلومتر ساحل شهر بوشهر تاکنون افزون بر ۱۰ هکتار از اراضی ساحلی بوشهر از تأسیسات و سازه‌های غیرضروری رفع تصرف شد.

وی گفت: بودجه سال آینده شهرداری بوشهر به مبلغ ۱۰۰۰میلیارد تومان در حال بررسی در شورا است که در صورت موافقت امکان دارد اوراق نیز به آن اضافه شود.

منبع خبر