تمهیدات ترافیکی در شهر ری همزمان با تاسوعا و عاشورا

شهردار منطقه ۲۰ شهرداری تهران (شهرری) از اتخاذ تمهیدات ویژه ترافیکی برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در سطح محلات و معابر منطقه خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ٢٠، سیدمحمد ناظم رضوی در این باره گفت: با هماهنگی و همکاری پلیس راهور منطقه در ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی و جهت […]

شهردار منطقه ۲۰ شهرداری تهران (شهرری) از اتخاذ تمهیدات ویژه ترافیکی برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در سطح محلات و معابر منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ٢٠، سیدمحمد ناظم رضوی در این باره گفت: با هماهنگی و همکاری پلیس راهور منطقه در ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی و جهت تسهیل مراسمات عزاداری، دسترسی های میدان امام هادی (ع)، بلوار قدس، میدان قدس و خیابان فدائیان اسلام حدفاصل سه راه ورامین تا میدان شهرری و فرعی های شهید قربانی و شهید خان محمدی در مقاطعی انسداد و دارای محدودیت های ترافیکی خواهند شد.

وی ادامه داد: کلیه عوامل اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک در حالت آماده باش هستند و از پیش از آغاز مراسم تا پایان حضور دسته جات عزاداری در خیابان‌ها آماده خدمتگزاری  به عزاداران ابا عبدالله الحسین علیه السلام هستند.

شهردار منطقه ۲۰ تهران خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌هایی که با پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ٢٠ انجام شده است برای تسهیل در تردد شهروندان و ارائه خدمات حمل و نقل عمومی تا پاسی از شب آماده هستیم، در همین این راستا ساعات کاری مترو تهران تا ساعت ۲۴ افزایش یافته و مجموعه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی در حال خدمت رسانی به عزاداران است.

برافراشتن بیرق عزای حسینی در قبله تهران

همزمان با عزاداری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ تهران(شهرری) با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، بیرق عزای حسینی در قبله تهران را برافراشته می کند.

به گزارش وابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ تهران، سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه در این باره توضیح داد: نهضت و واقعه عاشورا یک نقطه عطف در فرهنگ شیعه و اسلام است و این فرهنگ برای حفظ اسلام باید زنده نگه داشته شود، از این رو اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا در مساجد، امامزاده‌ها، مزار شهدای گمنام سطح منطقه و معابر و میادین پر تردد، برگزاری مراسم خیمه سوزان حسینی در عصر روز عاشورا در سطح محلات، برپایی ایستگاه‌های پذیرایی صلواتی در سطح منطقه با مشارکت پایگاه های بسیج مساجد، برگزاری مراسم دمامه زنی ویژه ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی، برپایی موکب ها، نمایشگاه های فرهنگی و توزیع محصولات فرهنگی، برپایی مراسم احیای شب عاشورا در سطح منطقه انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات کتاب‌خوانی، نقاشی با موضوع محرم، برپایی سوگواره کودکان عاشورایی و راه‌اندازی «پویش هر کوچه یک موکب کودکانه» با موضوع ارسال تصاویر موکب های خردسالان و نوجوانان (پخش آب و شربت روی چهار پایه) از سوی شهروندان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه این ایام است.

همچنین ناظم رضوی گفت که کلیه عوامل اجرایی خدمات شهری و محیط زیست در حالت آماده باش هستند.

وی افزود: در این راستا از پیش از آغاز مراسم تا پایان حضور دسته جات عزاداری در معابر، پاکسازی و شست و شوی خیابان‌ها ادامه دارد.

شهردار قبله تهران خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰۰ نیروی انسانی در بخش خدمات شهری و ۵۰۰ نفر در بخش فضای سبز به همراه تجهیزات در حالت آماده باش هستند تا در صورت بروز برخی موضوعات از پیش تعیین نشده مانند بارش و یا آبگرفتگی و یا انباشت زباله در محل‌های پر تردد وارد عمل شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع خبر