تهران شهر حامی خانواده

شهزداران آنلاین/زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر از پیشنهاد طرحی با نام «شهر حامی خانواده» به شورای شهر تهران خبر داد و اظهارداشت: این طرح براساس اسناد فرادستی در حوزه خانواده و بخصوص سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری درباره خانواده تدوین خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه در […]

شهزداران آنلاین/زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر از پیشنهاد طرحی با نام «شهر حامی خانواده» به شورای شهر تهران خبر داد و اظهارداشت: این طرح براساس اسناد فرادستی در حوزه خانواده و بخصوص سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری درباره خانواده تدوین خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح به مباحث مختلف حوزه خانواده از جمله مراحل قبل، حین و بعد از ازدواج، فرزندآوری و ایجاد زیرساخت‌های حامی خانواده پرداخته خواهد شد، افزود: مبانی فرهنگی حوزه زنان و خانواده در این طرح تمرکز خواهد داشت.

توجه به زنان سرپرست خانوار با کمک نهادی مردمی

شمس احسان با بیان اینکه توجه به زنان سرپرست خانوار در این دوره در اولویت فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شورای شهر قرار خواهد گرفت، گفت: سازمان‌های مردم نهاد فعال جهادی برای این موضوع به کمک شهرداری خواهند آمد.

وی ادامه داد: با همکاری این سازمان‌های مردمی شهرداری تهران از شرایط تصدی گری امور فرهنگی اجتماعی شهر تهران خارج شده و با برون سپاری این مسئولیت تنها ناظر عملکرد این سازمان‌های مردمی خواهد بود.

وضعیت زنان معتاد متجاهر رصد خواهد شد

شمس احسان با تاکید بر اینکه توسعه و تقویت ساختارهای مردمی در دستور کار شورای ششم است، گفت: در شورای شهر درباره زنان متجاهر کارتن خواب شهر تهران هم به طور جدی بحث و بررسی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: می‌توانیم با کمک زیرساخت‌های مراکز بهاران با مشارکت و هم افزایی نهادهای مسئول (سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، شهرداری و وزارت بهداشت) جلسات هماهنگی داشته باشیم.

توسعه و تجهیز اتاق‌های مادر و کودک

این عضو شورای شهر با بیان اینکه توسعه و تجهیز اتاق‌های مادر و کودک در شهر تهران باید مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: توسعه این بخش در ۴ سال گذشته در اولویت قرار نداشت و تعداد این اتاق‌ها محدود است که باید در ابتدا همان تعداد محدود هم به استاندارد برسد.

شمس احسان افزود: در بسیاری از مکان‌های عمومی همچون مجتمع‌های فرهنگی و تجاری متعلق به شهرداری تهران باید این اتاق‌ها ایجاد شود.

وی توجه به استانداردسازی معابر، میادین، مراکز تجاری و مساجد را از دیگر بخش‌های طرح شهر حامی خانواده عنوان کرد و ابراز داشت: تمام گروه‌های خانواده از جمله مادران و کودکان، سالمندان و معلولان باید مورد توجه قرار گیرند.

این عضو شورای شهر افزود: در این دوره فعالیت شهرداری تهران نهاد خانواده باید در دستور کار همه معاونت‌های شهرداری تهران قرار گیرد تا بتوانیم شاخص‌های استانداردسازی را برای شهری خانواده محور پیش ببریم.