تهیه و بازنگری بیش از ۲۴۰ طرح در نیمه نخست سال جاری/ طراحی پروژه باغ بستنی در رهنان

مدیر کل دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان گفت:در نیمه نخست سال جاری علی رغم برخی مشکلات، بالغ بر ۲۴۰ طرح به طور کامل تهیه و یا بازنگری انجام و ابلاغ شده که نسبت به سنوات قبل عدد قابل ملاحظه‌ای است.

تهیه و بازنگری بیش از ۲۴۰ طرح در نیمه نخست سال جاری/ طراحی پروژه باغ بستنی در رهنان

مدیر کل دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان گفت:در نیمه نخست سال جاری علی رغم برخی مشکلات، بالغ بر ۲۴۰ طرح به طور کامل تهیه و یا بازنگری انجام و ابلاغ شده که نسبت به سنوات قبل عدد قابل ملاحظه‌ای است.

سعید کورنگ بهشتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در بین طرح‌های ابلاغی، ۲۹ خیابان، ۱۷ پروژه فرهنگی و ورزشی، ۳۲ پروژه میدان و تقاطع همسطح و یا غیر همسطح، ۷۹ طرح پیاده رو سازی، تعداد سه ایستگاه آتش نشانی، سه ساختمان سرویس بهداشتی، ۱۳ پروژه فضای سبز و پارک، ۱۱ پروژه مربوط به آبرسانی، تعداد شش پروژه مناسب‌سازی، پنج پل عابر پیاده و تعداد دیگری از طرح‌های پروژه‌های عمرانی، تکمیل و جهت شروع عملیات اجرایی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: از جمله پروژه‌های مطرح، می‌توان به پروژه ایستگاه آتش‌نشانی میدان حج واقع در منطقه هفت با مساحت دو هزار ۱۵۰ متر مربع و زیربنای یک هزار و ۵۰۰ متر مربع در دو طبقه اشاره کرد که همجوار با پروژه تجاری فدک مال و مجموعه‌های مسکونی بلندمرتبه در آن محدوده می‌تواند عملکرد بسیار خوب و سریع داشته باشد.

مدیر کل دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان تصریح کرد: مخزن آب چشمه کساره واقع در منطقه هشت شهرداری با ظرفیت ۲۵۰۰ متر مکعب احداث شده که با توجه به خشکسالی و کمبود آب در شهر اصفهان می‌تواند جهت زنده نگه داشتن فضای سبز نقش بسزایی ایفا کند.

وی ادامه داد: طرح نوسازی ساختمان ایستگاه آتش نشانی لاهور واقع در منطقه چهار با مساحت سه هزار و ۱۰۰ متر مربع و زیربنای یک هزار و ۵۴۸ متر مربع نیز خدمات بهتری به شهر و شهروندان ارائه می‌کند.

کورنگ بهشتی گفت: ورزشگاه دردشت در منطقه سه با زیربنای ۸۵۰ متر مربع در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع، فاز دو پروژه عظیم خانه کودک منطقه دو با زیربنای پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع در چهار طبقه، فاز دوم پروژه مجموعه شهید کشوری در منطقه شش با زیربنای سه هزار و۶۵۰ متر مربع در زمینی به مساحت دو هزار و ۱۰۰ متر مربع، ساماندهی باغ بانوان پردیس منطقه ۱۳ در مساحت ۱۴ هزار و ۷۰۰ متر مربع، مجموعه فرهنگی واقع در کراس آور چهارباغ در مناطق یک و سه با زیربنای دو هزار متر مربع، پارک‌های مادر و نگین در منطقه ۱۲ با مساحت پنج هزار متر مربع و باغ بستنی و باغ گیاهان دارویی واقع در منطقه ۱۱ در مساحت شش هزار و ۶۵۵ متر مربع از دیگر پروژه‌های طراحی شده در ماه‌های اخیر است.

وی با اشاره به ضرورت طراحی پروژه باغ بستنی، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که به عنوان طراحی بومی سازی شده، پارک‌های موضوعی با توجه به پتانسیل‌های موجود در شهر است از این رو پارک موضوعی با موضوع باغ بستنی طراحی شده است.

مدیر کل دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان ادامه داد: حرفه بستنی‌سازی و بستنی سنتی رهنان در سالیان دراز با ارائه بهترین و با کیفیت ترین بستنی، نه تنها در میان مردمان بومی و مردمان اصفهان و ایران بلکه در مسابقات اروپا نیز صاحب مقام شده است.

وی با بیان اینکه باغ گیاهان دارویی نیز از جنبه‌های آموزشی، تحقیقاتی برای رشته‌های مختلف و تعلیم و ارتقا فرهنگ گیاه درمانی برای کاشت، بررسی استقرار و انجام تحقیقات در مورد گیاهان دارویی بومی و غیربومی و آشنایی بازدیدکنندگان با این گیاهان طراحی شده است، گفت: حفاظت از تنوع ژنتیکی گیاهان دارویی بومی از دیگر اهداف است و یکی از مزیت‌های مهم آن، جمع‌آوری و بررسی در زمینه‌های کشت و تولید انبوه آنها است.

کورنگ بهشتی اظهار کرد: طراحی این باغ به نحوی انجام شده که گیاهان دارویی با کاربردهای خاص در کرت های جداگانه کاشته، معرفی و در مورد خواص آنها توضیحاتی ارائه شود؛ انواع گیاهان دارویی ایرانی و خارجی در کرت های تحقیقاتی کاشته می‌شوند و در مورد ترکیب‌های شیمیایی و مواد موثره آنها تحقیق و بررسی می‌شود و گیاهان موجود در این کرت ها مواد اولیه مورد نیاز طرح‌های تحقیقاتی را فراهم می‌آورند همچنین بخشی از باغ به گیاهانی که دارای کاربرد صنعتی و غذایی هستند، اختصاص پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: از وقایع مبارک این روزها همانگونه که در بعضی رسانه‌ها اعلام شده، به دنبال افتخارات طرح‌های عمرانی شهر اصفهان در ادوار مختلف از جمله دریافت جایزه بین المللی خشت طلایی در طرح‌های میدان امام علی (ع) و تقاطع استقلال و همزمان، طرح برتر بتنی تقاطع استقلال، این بار نیز تقاطع شهید سردار سلیمانی در مراسم همایش روز بتن در مهر ماه سال جاری به عنوان رتبه برتر طرح‌های بتنی سال معرفی شد که این افتخار حاصل زحمات تمامی متولیان طرح و اجرا و بخش‌های پشتیبانی پروژه‌های عمرانی بوده است.

کد محتوا ۴۰۷۰۳

برچسب ها