تهیه و تدوین شیوه‌نامه ایجاد و بهره‌برداری مراکز همگانی خریدوفروش خودرو در کارگروه ساماندهی مشاغل کلانشهرها

شهرداران آنلاین/بابک ربیعی رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و عضو کارگروه ساماندهی مشاغل کلانشهرها با اعلام این خبر گفت: این شیوه نامه در راستای بند ۱۸ ماده ۵۵ قانون شهرداری با اهداف حذف واسطه ها ،مقابله با سودجویی ،کاهش هزینه ها،جلوگیری از سد معابر و فعالیت های غیر مجاز خرید و فروش خودرو در فضاهای […]

شهرداران آنلاین/بابک ربیعی رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و عضو کارگروه ساماندهی مشاغل کلانشهرها با اعلام این خبر گفت: این شیوه نامه در راستای بند ۱۸ ماده ۵۵ قانون شهرداری با اهداف حذف واسطه ها ،مقابله با سودجویی ،کاهش هزینه ها،جلوگیری از سد معابر و فعالیت های غیر مجاز خرید و فروش خودرو در فضاهای شهری به منظور رفاه شهروندان و تسهیل در معاملات تهیه و تدوین شد .

وی ادامه داد: به موجب این شیوه نامه، شرایط اولیه ایجاد مرکز شامل اخذ مصوبه شورای اسلامی شهر، انجام مطالعات امکان‌سنجی فنی و اقتصادی در خصوص نیاز شهر به مرکز و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط بویژه نیروی انتظامی و راهور برای ایجاد مرکز است.

وی اضافه کرد: در این شیوه نامه به ویژگی‌های مکان ایجاد مرکز، تجهیزات و زیرساخت‌های موردنیاز در طراحی و ساخت مرکز، نحوه ساخت مرکز، وظایف شهرداری، سرمایه‌گذار و بهره بردار و خدمات قابل‌ارائه در مرکز اشاره شده است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در اهواز بیش از سایر نقاط کشور به آن توجه شده احداث شهرک‌های صنفی است که کلانشهرها دیگر خیلی تمایل به انجام این کار در شهرهای خود شده‌اند. هدف از ایجاد این شهرک‌ها، انتقال مشاغل آلاینده و مزاحم از سطح شهرها که باعث آلودگی صوتی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان و نیز بروز سد معبر در پیاده روها در شهر ها شده است و بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری (آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری) وجود این دست اصناف در سطح شهر ممنوع است و دستگاه های مربوطه حق برخورد و انتقال این صنوف به خارج از شهر را دارند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری از آخرین اقدامات و پیگیرهای صورت گرفته جهت ساماندهی نمایشگاه های اتومبیل در شهر اهواز و انتقال آنان به مجتمع های احداث شده گفت : اولین مجتمع نمایشگاهی خودرو در اهواز در منطقه اسلام آباد به بهره برداری رسیده است و فاز دو نمایشگاه های اتومبیل شرق واقع در کوی اسلام آباد تا کنون ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی و نمایشگاه سنگین شکاره با ۹۰ در صد پیشرفت فیزیکی به زودی به بهره برداری خواهند رسید .

ربیعی در پایان از احداث بزرگترین شهرک خودرویی کشورخبر داد و گفت : شهرک خودرویی کاریانا در زمینی به مساحت حدود ۳۶ هکتار در اهواز با دراختیار داشتن ۴۵۷ واحد با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث و راه اندازی می باشد.