توزیع بیش از یک‌میلیون و ۳۵۵ هزار تن آسفالت در سطح شهر قم

شهرداران آنلاین/ معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از توزیع بیش به گزارش شهرنیوز، عباس حلوائی‌زاده آسفالت معابر را ازجمله اقدامات شاخصی دانست که مطالبه عمومی شهروندان نیز بوده و افزود: شاخصه‌های موردتوجه درترمیم آسفالت معابر احصاء و بر اساس نیازسنجی انجام‌شده، در طول ۶ سال گذشته انجام این کار با اولویت دنبال شده است. […]

شهرداران آنلاین/ معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از توزیع بیش
به گزارش شهرنیوز، عباس حلوائی‌زاده آسفالت معابر را ازجمله اقدامات شاخصی دانست که مطالبه عمومی شهروندان نیز بوده و افزود: شاخصه‌های موردتوجه درترمیم آسفالت معابر احصاء و بر اساس نیازسنجی انجام‌شده، در طول ۶ سال گذشته انجام این کار با اولویت دنبال شده است.
وی حجم توزیع آسفالت در ۶ سال گذشته را بالغ‌بر یک میلیون و ۳۵۵ هزار تن آسفالت اعلام کرد و گفت :بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال ۱۴۰۰ به عدد یک میلیون و ۵۵۵ هزار تن خواهیم رسید.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم نحوه توزیع آسفالت را بر اساس بازدیدهای میدانی، اعلام نیاز مناطق شهرداری و کار کارشناسی صورت گرفته دانست و تصریح کرد: سالانه به صورت متوسط ۲۳۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر و معابر با دو رویکرد آسفالت معابر خاکی و ترمیم معابر نیازمند به روکش، به‌کاررفته است.
حلوائی‌زاده همچنین دنبال شدن رویکرد عدم صدور مجوز حفاری بعد از انجام عملیات روکش آسفالت را یکی از تأکیدات شهرداری قم در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: برای اجرایی شدن این رویکرد، قبل از هرگونه عملیات آسفالت ریزی هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های زیربنایی صورت گرفته است.
وی در تشریح میزان آسفالت هر یک از مناطق گفت: به طور متوسط در منطقه یک، ۱۴۰ هزار تن، منطقه دو، ۱۱۶ هزار تن، منطقه سه، ۱۱۶ هزار تن، منطقه چهار، ۲۳۷ هزار تن، منطقه پنج، ۱۳۱ هزار تن، منطقه ۶، بالغ‌بر ۱۵۳ هزار تن، منطقه هفت، ۶۳ هزار تن و در منطقه هشت، ۹۷ هزار تن آسفالت ریخته شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم اضافه کرد: در حوزه آسفالت، با تدابیر اندیشیده شده، در چند سال آینده بیشتر به مرحله نگهداری می‌رسیم و کمتر به روکش نیاز خواهیم داشت، اما شرط این موضوع آن است که دیگر تعمیق، حادثه و اجرای شبکه خدماتی مانند آب، فاضلاب و … نداشته باشیم و پیش از انجام آسفالت این کارها صورت گرفته باشد.
حلوائی‌زاده در پایان افزود: با توجه به مصالح به‌کاررفته و نوع اجرا این قول را می‌دهیم که در صورت عدم حفاری، عمر روکش آسفالت ما به ۲۰ سال خواهد رسید.