توزیع ۱۰ هزار اصله نهال در آیین رویش لاله‌های اسلامشهر

آیین رویش لاله ها و روز درختکاری در اسلامشهر ظهر یکشنبه با گلباران و عطر افشانی مزار شهدای گمنام و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، تجلیل و قدردانی از مدیران سابق آرامستان دارالسلام و کاشت تعدادی نهال به نام شهدای گمنام با حضور مسؤولان شهرستان برگزار شد. محسن حمیدی شهردار اسلامشهر در آیین روز […]

آیین رویش لاله ها و روز درختکاری در اسلامشهر ظهر یکشنبه با گلباران و عطر افشانی مزار شهدای گمنام و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، تجلیل و قدردانی از مدیران سابق آرامستان دارالسلام و کاشت تعدادی نهال به نام شهدای گمنام با حضور مسؤولان شهرستان برگزار شد.

محسن حمیدی شهردار اسلامشهر در آیین روز درختکاری که برای نخستین بار در قطعه شهدای آرامستان دارالسلام برگزار شد، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده و با همکاری همه دستگاهها و اقشار مختلف مردم در اسلامشهر بالغ بر ۴۵۰ هکتار فضای سبز احداث و سرانه فضای سبز برای هر شهروند اسلامشهری در حدود ۱۰ متر مربع ایجاد شده و نگهداری می شود.

وی خاطر نشان کرد: در راستای ارتقا و  افزایش فضای سبز شهری بوستان سردار شهیدحاج قاسم  سلیمانی به مساحت شش ونیم هکتار با دریاچه مصنوعی به وسعت ۱/۳ هکتار و تپه مصنوعی ۱/۲ هکتاری، کلبه بوم گردی، رستوران هوایی وفضای بازی و تفریح کودکان و استراحت خانواده در سطح منطقه ۶ شهرداری اسلامشهر احداث شده که در روز نیمه شعبان افتتاح می شود.

هوشمند عسگریان رییس سازمان سیما و منظر شهری شهرداری اسلامشهر در حاشیه شهردار اسلامشهر در گفتگو با خبرنگاران ،اظهار کرد: همزمان با هفته منابع طبیعی و بمناسبت روز درختکاری  و ترویج فرهنگ درختکاری و افزایش فضای سبز شهری با همکاری مردم، تعداد ۱۰هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در میان شهروندان توزیع شده تا در اقصی نقاط شهر کاشته شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده درسالجاری، افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۰ هزار  اصله نهال و درخت مثمر و غیر مثمر در نقاط شهر اسلامشهر با همکاری و همراهی اقشار مختلف مردم و دستگاههای اداری و اجرایی غرس و به فضای سبز شهر افزوده شده است.

منبع خبر