در دیدار مدیر کل امور مالیاتی استان با شهردار بیرجند مطرح شد:

توسعه متوازن؛ سرلوحه کار مدیریت شهری بیرجند

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، شهردار بیرجند گفت: در مدیریت شهری بیرجند، توسعه متوازن را سرلوحه کار قرار داده ایم. مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی به همراه چند تن از معاونین این اداره کل با شهردار بیرجند دیدار کرد. مدیر کل […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، شهردار بیرجند گفت: در مدیریت شهری بیرجند، توسعه متوازن را سرلوحه کار قرار داده ایم.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی به همراه چند تن از معاونین این اداره کل با شهردار بیرجند دیدار کرد. مدیر کل امور مالیاتی استان در ابتدای این دیدار با قدردانی از تعامل شهرداری بیرجند با این اداره کل، گفت: در سال ۱۴۰۲ اداره کل امور مالیاتی استان در توزیع عوارض در مجموع ۴۴۷۰ میلیارد ریال به شهرداری ها، دهیاری ها، روستاهای فاقد دهیاری، عشایر، سکونتگاه‌ های غیر مجاز و حوزه سلامت در خراسان جنوبی تخصیص داده است.

علی کریمدادی تصریح کرد: در این بین، از مجموع ۲۵۲۰ میلیارد ریال سهم شهرداری های استان، سهم شهرداری بیرجند ۱۱۸۰ میلیارد ریال بوده است.

شهردار بیرجند هم با بیان اینکه توسعه متوازن را سرلوحه کار خود در مدیریت شهری بیرجند قرار داده ایم، گفت: با آنکه در دوره های گذشته در شهرداری بیرجند بیشتر به امور روبنایی توجه شده بود، طی دو سال و نیم گذشته اقدامات بسیار خوبی در راستای تامین و تقویت زیرساخت های مورد نیاز شهر بیرجند انجام شده است.

دکتر مهدی بهترین افزود: دریافت زمین برای ایجاد آرامستان جدید، جداره سازی در مسیر رود، رفع مشکل انباشت آب در میدان قدس، احداث ۶ پارک که ۵ پارک مربوط به شمال شهر است، پیاده رو سازی در خیابان‌های طالقانی و ۱۷ شهریور و کارگران با لحاظ سه هدف مناسب سازی برای همه اقشار و ایجاد تاسیسات زیربنایی و زیباسازی، خرید ۱۵ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه ون جدید، نوسازی تاکسی های فرسوده، خرید خودروها و لباس های آتش نشانی، خرید یکدستگاه فینیشر بعد از ۴۰ سال و… تنها بخشی از اقدامات زیربنایی شاخص شهرداری بیرجند در ۲/۵ سال گذشته است.

وی به افزایش حدود ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند از ۲۶۰ میلیارد تومان به ۹۸۰ میلیارد تومان طی دو سال و نیم گذشته اشاره کرد و ادامه داد: حدود ۶۰ در صد از بودجه شهرداری بیرجند صرف عمران شهری می شود.

دکتر بهترین با بیان اینکه شهرداری بیرجند طی ۲/۵سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تملک انجام داده که اینها ثروت شهر محسوب می شود، اظهار کرد: تنها در خیابان طالقانی بعد از ۴۰ سال در مجموع نزدیک به ۴ هزار متر مربع تملک برای احداث پارکینگ داشته ایم.

شهردار بیرجند از پیگیری ورود ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه به شهر طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: پروژه احداث سر درب و رواقهای اطراف بازار با هدف هویت بخشی به بازار قدیمی بیرجند از دیگر پروژه های فاخر و ماندگار در تاریخ مدیریت شهری بیرجند است که البته در حال حاضر این پروژه از سوی شورای شهر متوقف شده است.