تولید فیلم “سنندج شهر خلاق موسیقی” با حمایت سازمان سینمایی کشور

شهردار سنندج خواستار حمایت سازمان سینمایی کشور برای تامین بخشی از اعتبار تولید فیلمی با موضوع سنندج شهر خلاق موسیقی شد. سیدانور رشیدی در نشست معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری با استاندار کردستان اظهار کرد: امروز در پیاده راه فردوسی سنندج شاهد برزاری رویداد فرهنگی بسیار نابی بودیم […]

شهردار سنندج خواستار حمایت سازمان سینمایی کشور برای تامین بخشی از اعتبار تولید فیلمی با موضوع سنندج شهر خلاق موسیقی شد.
سیدانور رشیدی در نشست معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری با استاندار کردستان اظهار کرد: امروز در پیاده راه فردوسی سنندج شاهد برزاری رویداد فرهنگی بسیار نابی بودیم که بخشی از توانایی و ظرفیت این شهر را در عرصه فرهنگ و هنر به نمایش گذاشت.
وی خاطرنشان کرد: هنر و فرهنگ با تار و پود زندگی مردم کردستان عجین شده و زیباترین و ناب ترین جلوه های هنر را می توان در این استان نظاره گر بود.
وی با تاکید بر اینکه کردستان صبغه بسیار تاریخی از نظر ظرفیت های هنری و فرهنگی دارد، تصریح کرد: کردستان در تولید فیلم و به ویژه فیلم کوتاه یکی از قطب های کشور محسوب می شود اما متاسفانه به لحاظ زیرساخت ها با مشکل مواجه هستیم.
شهردار سنندج با بیان اینکه با تاکید براینکه فیلم سازان جوان این استان با کسب عناوین برتر و افتخارات بزرگی را بدست آورده اند که نباید به راحتی از کنار آن گذشت، افزود: ایجاد ظرفیت ها و زیرساخت های لازم در مرکز و سایر شهرستان های استان می تواند به رشد و بالندگی هرچه بیشتر فیلمسازان جوان و خوش فکر کردستان کمک کند.
رشیدی خواستار حمایت سازمان سینمایی کشور برای تامین بخشی از اعتبارتولید فیلمی در زمینه سنندج شهر خلاق موسیقی شد و گفت: همانطور که قبلا هم قول داده ایم در حد توان در راستای احیا و برگزاری دوباره جشنواره فیلم ژیار به صورت منطقه ای کمک خواهیم کرد.
وی با تاکید براینکه جوانان حوزه سینمای استان نیازمند فضا برای نمایش فیلم هستند، افزود: زمینی را در پارک کوچکه ره ش یا پارک آشتی برای ساختمان نمایش رایگان در اختیار انجمن سینمای جوان قرار می دهیم و سازمان سینمایی کشور هم اعتبار ساخت آن را تامین کند.

منبع خبر