تولید نمایش رادیویی «مسیر رضوان»

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، نرگس شالچیان در آیین رونمایی از مستند هویتی مهد خورشید و مجموعه نمایش های رادیویی مسیر رضوان، اظهار کرد: جمع‌ آوری محتوا، تنظیم و تولید این پادکست‌ ها از اردیبهشت سال گذشته آغاز شد و این مجموعه ارزشمند با هدف نمایش ارزش والای هجرت تاریخی- سیاسی امام […]

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، نرگس شالچیان در آیین رونمایی از مستند هویتی مهد خورشید و مجموعه نمایش های رادیویی مسیر رضوان، اظهار کرد: جمع‌ آوری محتوا، تنظیم و تولید این پادکست‌ ها از اردیبهشت سال گذشته آغاز شد و این مجموعه ارزشمند با هدف نمایش ارزش والای هجرت تاریخی- سیاسی امام رضا (ع) از مدینه به مرو تولید شده و می ‌خواهیم از این طریق به بررسی ابعاد دیگر این واقعه، نظیر ارتباطات اجتماعی آن حضرت به تناسب شرایط زمان و مکان، الگوی رفتاری آن حضرت برای مبلغان و مردم بپردازیم.

وی با اشاره به اهمیت این هجرت تاریخی، تصریح کرد: از میان تاریخ تحولات شیعه، بدون شک سفر امام رضا (ع) به ایران از مهم ترین حوادث محسوب می شود که از اهداف اصلی این طرح بوده و باز تعریفی دوباره در قالب نمایش نامه‌ های صوتی، انجام می ‌شود. همچنین محتوای این پادکست‌ ها در راستای سیاست‌ خدمات‌ رسانی و آشنایی با فرهنگ میزبانی شهر مشهد تهیه و تولید شده است.

معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: نمایش نامه‌ های صوتی (رادیویی) با مضمون داستان‌ ها و حکایت‌ های مسیر هجرت امام رضا (ع) از مدینه به مرو، برهه ای از تاریخ و جغرافیای شیعه را ترسیم می کند که می توان به سیره ارتباطی ایشان دست یافت. هجرت تاریخی سیاسی امام هشتم (ع) از شهر مدینه به مرو و شهادت آن بزرگوار در این خطه، تأثیر شگرفی در فرهنگ این سرزمین، به ویژه در پدیدار شدن فرهنگ والای رضوی داشته است.

شالچیان تاکید کرد: تبیین سیره عملی امام رضا (ع)، آشنایی مخاطب با دلایل سفر و اهمیت آن، بیان کرامات فراوان حضرت با زبانی شیوا و دلنشین و جذاب، معرفی مکان‌ های تاریخی و گردشگری ایران اسلامی که در طول مسیر هجرت امام (ع) قرار داشته ‌اند از جمله اهداف این برنامه به شمار می‌ آید.