تیم تخصصی عملیاتی مدیریت بحران منطقه ۱۹ تهران برای حوادث خاص تشکیل می‌شود

شهردار منطقه ۱۹ تهران از تشکیل تیم تخصصی عملیاتی مدیریت بحران برای  واکنش در حوادث خاص و غیر مترقبه خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی در خصوص تشکیل تیم تخصصی مدیریت بحران این منطقه گفت: نیروهای این تیم عملیاتی در مواقع بحرانی بویژه هنگام بروز طوفان ها، بارندگی های شدید، […]

شهردار منطقه ۱۹ تهران از تشکیل تیم تخصصی عملیاتی مدیریت بحران برای  واکنش در حوادث خاص و غیر مترقبه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی در خصوص تشکیل تیم تخصصی مدیریت بحران این منطقه گفت: نیروهای این تیم عملیاتی در مواقع بحرانی بویژه هنگام بروز طوفان ها، بارندگی های شدید، بارش برف، ایجاد ترافیک در معابر منطقه و بزرگراه ها و زلزله  به ارائه خدمات و امدادرسانی می پردازند.
او افزود: به منظور اجرای این طرح سرفصل های آموزشی چون مدیریت بحران، اصول کمک های اولیه، اطفاء حریق، کار با تجهیزات، چادرزنی، تخلیه امن، اسکان اضطراری و پناهگیری امن به صورت تخصصی به تیم ۱۰ نفری عملیاتی ارائه می شود.ضمن اینکه کلاس های حامی، روانشناسی بحران و مشاوره به افراد آسیب دیده در راستای حمایت روانی در هنگام بحران ویژه نخبگان هر منطقه نیز در حال شکل گیری است.
فرهادی با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ نیروی دوام در محلات ۱۳ گانه بیان کرد: طی شش ماه اخیر ۵ دوره در قالب ۱۲ جلسه آموزشی برای داوطلبان به صورت تئوری و عملی برگزار شده است.
به گفته این مسئول مدیریت بحران منطقه ۱۹ درسال جاری ضمن ارتباط تنگاتنگ با سراهای محلات و انتخاب مدیران خانه های دوام، آموزش های شهروندی را بصورت مستمر پیگیری می کند تا از این طریق تمامی محلات ۱۳ گانه منطقه بصورت زنجیره ای با یکدیگر همکاری و درتمامی برنامه ها و مانورهای منطقه درکنار هم و بصورت هماهنگ انجام وظیفه کنند.

منبع خبر