جزئیات بسته حمایتی مدیریت شهری برای افزیش سرانه‌های آموزشی در پایتخت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران جزئیات طرح حمایتی شهرداری برای توسعه سرانه های آموزشی در شهر تهران را تشریح کرد. حمیدرضا صارمی درخصوص حمایت مدیریت شهری برای افزایش سرانه های آموزشی در شهر تهران گفت: سرانه آموزشی در تهران بسیار پایین است و باید برای بهبود این وضعیت چاره اندیشی کرد. کارگروهی در این زمینه تشکیل شده که […]

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران جزئیات طرح حمایتی شهرداری برای توسعه سرانه های آموزشی در شهر تهران را تشریح کرد.
حمیدرضا صارمی درخصوص حمایت مدیریت شهری برای افزایش سرانه های آموزشی در شهر تهران گفت: سرانه آموزشی در تهران بسیار پایین است و باید برای بهبود این وضعیت چاره اندیشی کرد. کارگروهی در این زمینه تشکیل شده که معاون شهرسازی و رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در آن حضور دارند و درخصوص راهکارهای عملی برای جبران این کمبودها راهکارهایی ارائه می شود.
وی ادامه داد: در حال بررسی هستیم تا در نقاطی که آموزش و پرورش و مدارس بیشتری دارد و این مدارس قیمت بسیار بالایی هم دارند بتوانند به زمین های بیشتری تبدیل شوند و مدارس بیشتری ساخته شود.
صارمی درخصوص جزئیات این طرح برای افزایش ظرفیت سرانه آموزشی توضیح داد: از ظرفیت تغییر کاربری و ظرفیت بارگذاری استفاده می شود تا بتوانیم مدارسی در شأن مردم تهران داشته باشیم. ظرفیتی که داریم یک ظرفیت فوق العاده است و آموزش و پرورش باید از این ظرفیت و نگاه شهردار تهران استفاده کند. مشخص نیست همیشه شهرداری چنین نگاهی داشته باشد که بدون هیچ چشم داشتی تلاش کند تا سرانه های آموزشی به این شکل افزایش یابد.
معاون شهردار تهران در توضیح بیشتر طرح پیشنهادی برای جبران کمبود سرانه های آموزشی گفت: مدارسی هستند که در نبش خیابان قرار دارند و مشکلاتی زیادی هم برای قرار گرفتن در این موقعیت مکانی از نظر سر و صدا و آلودگی هوا، ترافیک و … تحمل می کنند اما این پلاک از نظر قیمت ارزش بالایی دارد، دو پلاک عقب تر هم چنین مشکلاتی را ندارند و هم می تواند این ملک را به چهار برابر قیمت بفروشد و فضای بزرگ تری را برای ایجاد مدرسه تملک کنند.
این هفته جلسه مقدمات تهیه سند همکاری وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران در حوزه های فرهنگی و اجتماعی با موضوع مولدسازی سرمایه های آموزش و پرورش با رویکرد نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی و همچنین تولید مسکن برای فرهنگیان، برگزار شد.
در جلسه مقدمات تهیه سند همکاری وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران در حوزه های فرهنگی و اجتماعی با موضوع مولدسازی سرمایه های آموزش و پرورش با رویکرد نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی و همچنین تولید مسکن برای فرهنگیان که با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از معاونان و مدیران وزارت آموزش و پرورش و شهرداری برگزار شد، درباره موضوعات مشترک و ایجاد هم افزایی بین این دو مجموعه بحث و تبادل نظر شد.
علیرضا زاکانی شهردار تهران در این جلسه گفت: درباره مدارس حداقل خدمت ما، کمک به بازسازی مدارس است. به سازمان نوسازی بیان کردیم که کل مدارس تهران را روی نقشه و پارسل های مربوطه استخراج کنند. نیازمند این هستیم پیشنهادی را برای باز طراحی کل مدارس داشته باشیم و بتوانیم یک تفاهم بزرگ منعقد کنیم که در آن ظرفیت های آموزش و پرورش مولدسازی شود و در خدمت توسعه آموزشی قرار می گیرد.

منبع خبر