جشنواره تفریحی ورزشی بهار رمضان به مدت ۱۴ روز در تهران برگزار می‌شود

رییس اداره تفریحات سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به اینکه جشنواره تفریحی و ورزشی بهار رمضان به مدت ۱۴ روز در راستای توسعه ورزش همگانی در مناطق شهری ادامه دارد گفت: این جشنواره ورزشی در قالب ۲ پهنه شمالی و جنوبی تهران در راستای افزایش تحرک شهروندان انجام می شود. محمد مشهدی‌یاری روز سه […]

رییس اداره تفریحات سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به اینکه جشنواره تفریحی و ورزشی بهار رمضان به مدت ۱۴ روز در راستای توسعه ورزش همگانی در مناطق شهری ادامه دارد گفت: این جشنواره ورزشی در قالب ۲ پهنه شمالی و جنوبی تهران در راستای افزایش تحرک شهروندان انجام می شود.

محمد مشهدی‌یاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به درگیری کرونا طی ۲سال اخیر در سطح کشور، بسیاری از فعالیت های ورزشی تحت پوشش تاثیر ستاد ملی کرونا قرار گرفت. این موضوع باعث شد تا فعالیت ورزشی همگانی به صورت محدود برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره ورزشی و تفریحی بهار رمضان از ۱۸ فرودین ماه به صورت رسمی فعالیت خود را در سطح پایتخت آغاز کرد گفت: در این طرح ورزشی و خانواده محور در بازه زمانی ۲ دوره هفت روزه در مناطق شمالی و جنوبی تهران درگیر در این طرح هستند. هم اینک این طرح در مناطق یک، چهار، پنج، ۷، ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ در حال برگزاری است و پهنه بعدی این جشنواره سایر مناطق پایتخت را درگیر خواهد کرد.

رییس اداره تفریحات سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به اینکه بازه این جشنواره پس از افطار برگزار می شود افرود: خانواده ها می توانند به صورت رایگان از تجهیزات ورزشی در بوستان های منتخب بهره مند شوند.

مشهدی‌یاری بیان کرد: در این جشنواره ها به صورت میانگین روزانه ۲ هزار شهروند به ورزش هایی شامل دارت، ایرهاکی، پنگ پنگ، تیراندازی، شطرنج، بازی‌های فکری، طناب زنی، بومی و محلی، ماشین برقی، بسکتبال، شوتبال، استخر توپ، سرسره بادی، تیراندازی، استخر توپ، خانه کودک، ماهی‌گیری، تنیس روی میز، ترامپولین می پردازند.

به گفته این مسئول شهری این رقابت ها تا اول اردیبهشت ماه دایر است.

تهران دارای ۲۲ منطقه شهری است که طبق آمار ها کمتر از ۳۰درصد شهروندان از فضاها ورزشی شهری و بوستانی بهره می برند.

منبع خبر