جمالی نژاد خبر داد : مرحله نخست واگذاری خودروهای حمل و نقل عمومی و ماشین آلات عمرانی، خدماتی به شهرداری ها و دهیاری ها

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از مرحله نخست واگذاری خودروهای حمل و نقل عمومی و ماشین آلات عمرانی، خدماتی به شهرداری ها و دهیاری ها در اجرای تفاهم نامه های منعقد شده با شرکت های تولید کننده داخلی در روز ۱۴شهریور […]

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از مرحله نخست واگذاری خودروهای حمل و نقل عمومی و ماشین آلات عمرانی، خدماتی به شهرداری ها و دهیاری ها در اجرای تفاهم نامه های منعقد شده با شرکت های تولید کننده داخلی در روز ۱۴شهریور ماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیار های کشور، مهدی جمالی نژاد ضمن اعلام خبر فوق گفت: طی یک سال فعالیت دولت مردمی سیزدهم، برنامه ریزی های مختلفی به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و تجهیز شهرداری ها و دهیاری ها به ماشین آلات و تجهیزات عمرانی و خدماتی با بهره گیری از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی به منظور تقویت بنیه مدیریت شهری و روستایی و ارتقای سطح خدمت رسانی  به هموطنان عزیزمان صورت گرفت.
وی افزود: در مجموع از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم از یک سال گذشته تاکنون؛ قرارداد تولید ۹هزار و ۸۰۰ دستگاه خودروهای حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس و ون با تولیدکنندگان داخلی امضا شده است و در این مرحله ۸۲۰ دستگاه اتوبوس و ون به شهرداری ها واگذار می شود.
وی اضافه کرد: اقدامات صورت گرفته در زمینه انعقاد قرارداد تولید ۴۸۰۰ دستگاه اتوبوس که در این مرحله ۵۰۰ دستگاه آن واگذار می شود، ظرف ۱۰سال اخیر بی سابقه می باشد.
رییس سازمان شهرداری ها و دهیاریها کشور همچنین به اعطای تسهیلات برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری به عنوان یکی از برنامه های سال ۱۴۰۱در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری اشاره نمود و گفت: از ابتدای سال بیش از ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده است.
جمالی نژاد ادامه داد: همچنین در یک سال نخست فعالیت دولت سیزدهم، قرارداد ساخت بیش از یک هزار دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی، خدماتی و تجهیزات موردنیاز شهرداری ها و دهیاری ها شامل ماشین آتش نشانی، نردبان اتش نشانی، لودر، مینی لودر، بکهولودر، ست هیدرولیک امداد، … امضا شده و در این مرحله ۶۴۴ دستگاه واگذار می شود.

منبع خبر