حاشیه های ادامه دار آمار اتوبوس های پایتخت / معاونت حمل و نقل شهرداری : آمار شهردار درست بود

روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص مطالب منتشر شده از طرف یکی از اعضای شورای اسلامی شهر، آمار ارائه شده از سوی شهردار محترم تهران در صحن علنی شورا درخصوص تعداد اتوبوس‌های فعال را تایید کرد. متن این اطلاعیه به این شرح است: «پس از ارائه آمار اتوبوس‌های فعال تهران […]

روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص مطالب منتشر شده از طرف یکی از اعضای شورای اسلامی شهر، آمار ارائه شده از سوی شهردار محترم تهران در صحن علنی شورا درخصوص تعداد اتوبوس‌های فعال را تایید کرد.

متن این اطلاعیه به این شرح است:

«پس از ارائه آمار اتوبوس‌های فعال تهران در دوره‌ های مختلف از سوی جناب آقای  دکتر زاکانی شهردار محترم تهران در صحن علنی شورا در تاریخ ۱۵ شهریور ماه، رئیس محترم کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی با رد آمار ارائه شده اعداد متفاوتی را منتشر کرد اما بررسی آمار رسمی تعداد اتوبوس‌های فعال و غیرفعال تهران از سال ۸۵ تاکنون نشان می‌دهد ارقام اعلامی شهردار محترم کاملا دقیق و منطبق بر واقعیت بوده است.

براساس سوابق آمار تعداد اتوبوس‌های فعال (ستون نارنجی در نمودار)، حداکثر تعداد ناوگان فعال در سال ۸۶ معادل ۴۹۶۸ دستگاه بوده که در پایان دوره سال ۱۳۹۶ به  ۳۴۳۵ دستگاه تنزل یافته و در ابتدای دوره مدیریت شهری فعلی این تعداد به ۲۱۶۵ دستگاه رسیده است است.

حاشیه‌های ادامه‌دار آمار اتوبوس‌ها پایتخت |  معاونت حمل و نقل شهرداری : آمار شهردار درست بود

این نمودار بطور شفاف وضعیت اتوبوس‌های فعال و کل ناوگان موجود درون‌شهری تهران از سال ۱۳۸۵ تا سال۱۴۰۰ را برای اطلاع شهروندان عزیز نشان می‌دهد.

شایان ذکر است تعداد ناوگان فعال شرایط فعلی برخلاف عدد اعلامی (۱۹۰۰دستگاه) از طرف این عضو محترم شورای شهر، در حدود ۲۳۰۰ دستگاه است.

در پایان این معاونت بعنوان مرجع تخصصی مدیریت شهری در موضوع حمل و نقل و ترافیک تهران، همواره آمادگی ارائه هرگونه آمار، اطلاعات و گزارشات درخواستی اعضای محترم شورای اسلامی شهر را داشته است.»

منبع خبر