حفاظت از منابع طبیعی باید به گفتمان قالب شهرهای ایران مبدل شود

شهردار چرمهین گفت: فرا رسیدن اسفندماه و هفته منابع طبیعی بهانه‌ای است تا با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگ احترام به محیط زیست و درختان را تقویت و حفاظت از منابع طبیعی را به گفتمان قالب شهرهای ایران مبدل کنیم. شهاب ثابت راسخ در حاشیه نشست با مسئولان شهرستان لنجان در جمع خبرنگاران، حیات شهری را […]

شهردار چرمهین گفت: فرا رسیدن اسفندماه و هفته منابع طبیعی بهانه‌ای است تا با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگ احترام به محیط زیست و درختان را تقویت و حفاظت از منابع طبیعی را به گفتمان قالب شهرهای ایران مبدل کنیم.

شهاب ثابت راسخ در حاشیه نشست با مسئولان شهرستان لنجان در جمع خبرنگاران، حیات شهری را بدون داشتن فضای سبز غیرممکن دانست و اظهار کرد: توسعه و حفظ فضای سبز شهری در زیست شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه درختان و فضای سبز شهری علاوه بر ایجاد لطافت هوا و جلوگیری از افزایش آلودگی هوا سبب تثبیت خاک و ضامن ارتقا بهداشت روانی و افزایش نشاط و شادابی شهروندان است.

وی افزود: فرا رسیدن اسفندماه و هفته منابع طبیعی بهانه‌ای است تا با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگ احترام به محیط‌زیست و درختان را تقویت کنیم، تجربه ثابت کرده است موفقیت در عرصه‌های مختلف نیازمند حضور مردم است از این رو کاشت نهال با حضور نسل‌های مختلف و با هدف حساس‌سازی شهروندان به حفظ درختان شهر در دستور کار شهرداری چرمهین قرار گرفت.

شهردار چرمهین تصریح کرد: وجود فضای سبز و مسیرهای پر درخت در شهرها نقش بسزایی در ارتقای زندگی شهری دارد و با توجه به حضور پرشور شهروندان و گردشگران در منطقه گردشگری شاه‌لولاک، کاشت بیش از سه هزار اصله نهال پسته کوهی با همکاری دوستداران محیط زیست، فرهنگیان، باشگاه‌ها ورزشی، گروه‌های کوهنوردی و صنف کامیون‌داران شهر در دامنه کوه آبشار شاهلولاک در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌راه محور گردشگری و جاده سلامت منطقه نمونه گردشگری آبشار شاهلولاک یکی دیگر از مسیرهای پرتردد شهروندان و گردشگران به شمار می‌آید از این رو در طرح “باغ ایثار” ۷۵۰ نهال گردو به نام سرداران و ۷۵۰ شهید شهرستان لنجان در این محور و مزرعه باغ فدک منطقه گردشگری آبشار شاهلولاک غرس شد.

ثابت راسخ با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست باید به گفتمان قالب شهرهای ایران مبدل شود، اضافه کرد: برای متولدین و زوج‌های جوانی که در سال ۱۴۰۰ ازدواج کرده‌اند نیز کاشت حدود ۵۰۰ نهال زیتون و گیلاس با عنوان “درختی برای زندگی” برنامه‌ریزی شده بود که زمینه‌ساز داشتن باغ شهری زیبا و تلاش نسل‌های مختلف برای حفاظت از درختان و محیط‌زیست شهر خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به استقبال شهروندان یک هزار اصله درخت نیز در مصلی نمازجمعه و میادین شهر بین شهروندان توزیع شد.

شهردار چرمهین اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد گسترش فرهنگ زیست محیطی شهروندان و تقویت رویکرد حفاظت از منابع طبیعی به عنوان ثروت ملی باشیم.

منبع خبر