حمایت شهرداری قم از برگزاری رویدادهای فرهنگی

به گزارش روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز در آیین افتتاحیه نخستین رویداد فرهنگی گردشگری شیراز در قم که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: رویداد فرهنگی شیراز در قم اتفاق بسیار مبارکی به‌ویژه در دهه کرامت است. وی با اشاره به اهمیت تعظیم شعائر مانند دهه کرامت، ادامه داد: […]

به گزارش روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز در آیین افتتاحیه نخستین رویداد فرهنگی گردشگری شیراز در قم که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: رویداد فرهنگی شیراز در قم اتفاق بسیار مبارکی به‌ویژه در دهه کرامت است.

وی با اشاره به اهمیت تعظیم شعائر مانند دهه کرامت، ادامه داد: یکی از اهداف اصلی بزرگداشت این قبیل ایام، تأسی بیشتر به مکارم اخلاقی خاندان عصمت و طهارت است؛ اگر قم، مشهد و شیراز کرامتی دارند به خاطر مقابر مقدسی بوده که در این سه شهر مدفون‌شده‌اند.

شهردار قم اهمیت برگزاری رویداد هفته فرهنگی شیراز در قم را مورد توجه قرارداد و تصریح کرد: ظرفیت بسیار بالایی در شهرهای کشور وجود دارد که نسل جوان هنوز با آن‌ها آشنا نبوده و اطلاع چندانی از آن‌ها ندارند.

وی ادامه داد: قم بیش از ۷ هزار سال تمدن و تاریخ دارد، ولی متأسفانه امروز به دلیل کم‌کاری در این عرصه‌های هویت‌ساز، الگوی نسل جوان چند الگوی بی‌هویتی است که الگوی خود آن‌ها تمدن چند صد ساله کشورهای منحط و فاقد اخلاق است.

سقائیان‌نژاد، اهمیت رشد در پرداختن بیشتر به جنبه‌های هویت‌ساز را مورد توجه قرار داد و گفت: زیربنای فرهنگ اسلامی تزکیه و زیربنایی فرهنگ غربی بر زور و سایر مظاهر دل‌فریب ظاهری است و اگر امروز مشاهده می‌شود که برخی نسل جوان به سمت فرهنگ غربی سوق پیدا کرده‌اند، به دلیل عدم رشدی بوده که در فرهنگ غنی اسلامی خود از آن‌ها غافل شدیم.

وی اضافه کرد: هدف اصلی شهرداری قم از برگزاری رویدادهای فرهنگی افزایش زمینه رشد و معرفت نسل جوان و عموم مردم از ظرفیت‌های تمدنی، فرهنگی، علمی و دینی است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: باید نتیجه این رویدادهای فرهنگی اثر خود را در بهبود فرهنگ عمومی و تقویت باورهای دینی و ملی نمایان شود.

منبع خبر