حمل و نقل عمومی تبریز نیازمند ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: در کلانشهر تبریز برای ارایه خدمات بهینه به شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی به فعالیت ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز است در حالی که این خدمات با لحاظ اتوبوس های شرکت واحد و بخش خصوصی با ۵۰ درصد و از طریق ۵۰۰ دستگاه اتوبوس انجام […]

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: در کلانشهر تبریز برای ارایه خدمات بهینه به شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی به فعالیت ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز است در حالی که این خدمات با لحاظ اتوبوس های شرکت واحد و بخش خصوصی با ۵۰ درصد و از طریق ۵۰۰ دستگاه اتوبوس انجام می‌شود.

یعقوب وحیدکیا، افزود: در پنج سال گذشته به علت فرسودگی اتوبوس‌ها و اتمام تعهدات بخش خصوصی، حدود ۲۲۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز خارج شده و جایگزینی برای آنها نشده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده تا پایان امسال ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز افزوده شود، اظهار کرد: از این تعداد برای تامین ۱۰۰ دستگاه با استفاده از منابع شهرداری با شرکت های تولید خودرو سنگین قرارداد منعقد شد که از این تعداد ۳۵ دستگاه تحویل شده و مقرر شده بقیه نیز تا پایان سال تحویل ناوگان حمل و نقل عمومی شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: از محل قراردادهای وزارت کشور نیز ۱۵۰ دستگاه اتوبوس ثبت نام شده است که از این تعداد فقط ۱۴ دستگاه تحویل شده و پنج دستگاه اتوبوس نیز به زودی تحویل این ناوگان می شود.

وی افزود: در حدود هفت سال گذشته غفلت دولت و مدیریت شهری از نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی موجب پایین آمدن عملکرد مربوط به این حوزه در تبریز شده است.

وی یادآوری کرد: به علت وجود مشکل در تامین قطعات، تولید خودروهای سنگین و اتوبوس از سوی شرکت ها با وقفه مواجه شده است بنابراین فقط ۱۰ درصد از اتوبوس های مربوط به سهمیه واریزی از محل قراردادهای وزارت کشور به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز تحویل شده است.

وحیدکیا، همچنین از تولید و آماده سازی اپلیکیشن ویژه حمل‌ونقل تبریز در سال آینده خبر داد و گفت: تهیه و تولید اپلیکیشن حمل‌ونقل تبریز در حال بررسی و کارشناسی است تا نقشه مسیرهای حمل‌ونقل عمومی در این نرم افزار تجمیع شود.

وی افزود: برای تسهیل در دسترسی اطلاعات مسیرهای اتوبوس‌رانی به همراه اطلاعات ناوگان تاکسیرانی و مترو تبریز یک اپلیکیشن طراحی شده و در خدمت شهروندان و گردشگران  قرار می‌گیرد.

منبع خبر