حمل و نقل عمومی مهمترین مطالبه شهروندان حسن‌آباد فشافویه است

شهردار حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری نبود ناوگان حمل و نقل عمومی را از جمله مشکلات این شهر خواند و گفت: این معضل از مهمترین مطالبات مردم این شهر است که برای حل آن تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنیم. به گزارش ایرنا، شیرزاد یعقوبی روز یکشنبه در نسشت خبری با خبرنگاران افزود: شهرهای زیر […]

شهردار حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری نبود ناوگان حمل و نقل عمومی را از جمله مشکلات این شهر خواند و گفت: این معضل از مهمترین مطالبات مردم این شهر است که برای حل آن تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، شیرزاد یعقوبی روز یکشنبه در نسشت خبری با خبرنگاران افزود: شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت طبق قانون نمی توانند اتوبوسرانی داشته باشند، بنابراین باید با پیگیری، اتوبوس از شهرداری تهران به این شهر منتقل شود.

وی اظهار داشت: رسانه ها کمک خوبی برای پیگیری مطالبات و حل مشکلات هستند و می توانند در رصد معضلات و انتقاد سازنده، کنار شهرداری حسن آباد باشند.

این مسئول ادامه داد: عمده درآمد شهرداری ارزش افزوده است، بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری، حدود ۸۵ میلیارد تومان است و طبق پیش بینی درآمد می توان ۴۰ میلیارد تومان کار عمرانی انجام داد.

یعقوبی با بیان اینکه زیباسازی ورودی شهر از میدان شهدا و کمربندی در دستور کار شهرداری قرار دارد، افزود: با منابع درآمد اندک شهرداری نمی توان پروژه جدید تعریف کرد و شهرداری ها باید به سمت جذب سرمایه گذار بروند.

وی خاطرنشان کرد: روکش آسفالت، جدول بندی، احداث پارک محلی، خرید و نصب دوربین، تجهیز تصفیه خانه فاضلاب، خرید تجهیزات بحران، تجهیز ساختمان کلانتری، راهداری و اماکن ورزشی، کمک به هیات های ورزشی، بهسازی مخزن آب و اجرای عملیات لوله گذاری تعدادی از طرح های انجام شده طی ماه های اخیر در شهرداری حسن آباد است.

رئیس شورای اسلامی شهر حسن آباد نیز در این نشست گفت: مسئولان پایتخت ادعا می کنند که معضل زندان قصر را حل کردیم در حالی که این مشکل حل نشده بلکه از تهران به حسن آباد فشافویه منتقل شد بدون اینکه کوچکترین امکاناتی در این منطقه ایجاد شود.

حسن ایلانلو اظهار داشت: حسن آباد در جوار پایتخت واقع شده اما مشکلات آن از بسیاری از شهرهای دورافتاده بیشتر است.

امین زندکریمخانی نماینده شورای حسن آباد در شورای شهرستان ری نیز گفت: آب آشامیدنی، زندان حسن آباد، کمربندی و حمل و نقل مهمترین مشکلات حسن آباد فشافویه است که با پیگیری رسانه ها می توان برای رفع آنها اقدام کرد.

به گزارش ایرنا، بخش فشافویه از توابع شهرستان ری با ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران – قم قرار دارد.

شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در ۳۵ کیلومتری جاده قدیم قم – تهران قرار گرفته و با استقرار یکهزار و ۹۲۷ واحد صنعتی بزرگ و کوچک در خود زمینه اشتغال ۳۷ هزار و ۵۸۰ نفر را فراهم کرده، در بخش فشافویه واقع شده است.

منبع خبر