حیات و بقای باغ گل‌های اصفهان در گرو توجه به ابعاد اقتصادی است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه حیات و بقای باغ گل‌ها در گرو توجه به ابعاد اقتصادی آن است، گفت: براین اساس توجه به طراحی سردر ورودی باغ گل‌ها برای جلب نظر شهروندان و گردشگران و همچنین افزایش بازدیدکننده بسیار حائز اهمیت است. مجید عرفان منش _ دوشنبه نهم خردادماه […]

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه حیات و بقای باغ گل‌ها در گرو توجه به ابعاد اقتصادی آن است، گفت: براین اساس توجه به طراحی سردر ورودی باغ گل‌ها برای جلب نظر شهروندان و گردشگران و همچنین افزایش بازدیدکننده بسیار حائز اهمیت است.

مجید عرفان منش _ دوشنبه نهم خردادماه _ در جلسه تبیین طرح‌های برتر مسابقه «از باغشهر تا باغِ شهر» در سالن باغ زرشک، اظهار کرد: حیات و بقای باغ گل‌ها در گرو توجه به ابعاد اقتصادی است که در این رابطه افزایش تعداد بازدید کنندگان اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد بازدید کننده با خوانایی سر درِ ورودی باغ گل‌ها ارتباط تنگاتنگی دارد، گفت: شهرها به دست معماران ساخته می‌شود، لذا اگر ساخت‌وساز زیبا باشد، نیازی به زیباسازی مقطعی نخواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری مسابقه طراحی «از باغشهر تا باغ شهر»، تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقه خوانا کردن سردرِ ورودی باغ گل‌ها و ایجاد یک ظرفیت جدید برای شهر است، زیرا اصفهان همیشه به ظرفیت سازی در عرصه‌های مختلف مشهور بوده است.

وی در تشریح ارزیابی خود از طرح‌های ارائه شده به این مسابقه «از باغشهر تا باغِ شهر»، گفت: در طراحی‌های ارائه شده تا حدودی به جایگاه ترافیکی محل باغ گل‌ها توجه نشده بود، این در حالی است که یکی از نکات خوانا نبودن باغ گل‌ها همین موضوع است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در بیشتر طرح‌ها به مقررات شهرسازی از جمله نقاط بی‌دفاع شهر تاکید و توجه نشده است، تاکید کرد: طراحی‌ها باید خود گویای هویت شهر، تاریخ و شاخص‌های اصفهان باشد.

منبع خبر