خبرهای خوب حمل و نقلی ویژه معلولان اصفهان

شهرداران آنلاین/معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در راستای اجرای مفاد مندرج در ماده ۵ قانون جامع حمایت از معلولیت دو گام مهم برداشته است. مسعود بنده‌خدا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق تبصره یک ماده پنج قانون جامع حمایت از معلولان مصوب سال ۱۳۹۷ دو موضوع مهم پیش‌بینی […]

شهرداران آنلاین/معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در راستای اجرای مفاد مندرج در ماده ۵ قانون جامع حمایت از معلولیت دو گام مهم برداشته است.

مسعود بنده‌خدا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق تبصره یک ماده پنج قانون جامع حمایت از معلولان مصوب سال ۱۳۹۷ دو موضوع مهم پیش‌بینی شده است، نخست آنکه برای افراد دارای معلولیت شدید که البته درجه معلولیت افراد توسط بهزیستی مشخص می‌شود، سامانه حمل و نقل ویژه پیش بینی شود از این رو شهرداری اصفهان پنج دستگاه ون از ایران خودرو خریداری کرده تا به بالابر مجهز کرده و مورد استفاده این افراد قرار گیرد.

وی افزود: با راه‌اندازی سامانه حمل و نقل، معلولان کد اشتراک دریافت کرده و با ۸۰ درصد تخفیف، سفرهای درون شهری خود را انجام می‌دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: موضوع دیگری که در ماده پنج قانون جامع حمل و نقل معلولان اشاره شده است در ارتباط با استفاده رایگان افراد دارای معلولیت از سرویس حمل و نقل همگانی است که تا یک ماه آینده اصفهان کارت برای این افراد صادر می‌شود تا بتوانند از مترو و اتوبوس به صورت رایگان استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌ها نزدیک به ۴۲ هزار معلول خیلی شدید، شدید، متوسط و ضعیف در شهر اصفهان زندگی می‌کنند که لازم است بستر حضور راحت این افراد را در جامعه فراهم کنیم.

بنده خدا گفت: شهرداری تلاش می‌کند محیط‌های شهری را مناسب‌سازی کند از این رو انتظار می‌رود شهروندان در محل‌هایی همچون ایستگاه‌های اتوبوس که رمپ معلولان ایجاد شده، خودرو پارک نکنند تا امکان استفاده برای شهروندان دارای معلولیت وجود داشته باشد.