خبر خوش شهردار مشهد: سرنوشت نامعلوم ۱۴ پروژه شهری مشخص شد

شهردار مشهد گفت: در یک ماه گذشته با مساعدت دستگاه قضا مشکل ۱۰ ساله پایان‌کار نزدیک به یک میلیون مترمربع فضای سرپوشیده و زیربنا حل ‏و فصل شده است؛ امروز با افتخار می‌‏گوییم با هماهنگی خوبی که در مجموعه مدیریت استان وجود دارد، مشکلات ۱۴ پروژه‏‌ای که به گل نشسته بوده‌اند، حل شد. به گزارش شهرآرانیوز، […]

شهردار مشهد گفت: در یک ماه گذشته با مساعدت دستگاه قضا مشکل ۱۰ ساله پایان‌کار نزدیک به یک میلیون مترمربع فضای سرپوشیده و زیربنا حل ‏و فصل شده است؛ امروز با افتخار می‌‏گوییم با هماهنگی خوبی که در مجموعه مدیریت استان وجود دارد، مشکلات ۱۴ پروژه‏‌ای که به گل نشسته بوده‌اند، حل شد.

به گزارش شهرآرانیوز، «سید عبدالله ارجائی» در آیین آغاز به کار شعب همیاران صلح شورا‌های حل اختلاف مستقر در بوستان‌‏ها و محلات شهر مشهد که با حضور اعضای شورای شهر و مسئولین استانی و شهری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائلی که امروز جوامع بشری را مورد سوال قرار داده این است که آیا باید ضوابط برای مردم باشد یا مردم برای ضوابط؟ آیا می‏‌شود درصدی از ضوابط را به نفع مردم تغییر داد؟ یا اینکه آیا می‌‏شود قوانینی که دارای منشا بشری هست را به نفع جوامع با اقتضائات زمان و مکان تغییر داد؟

وی افزود: گاهی حکمی منشا وحی دارد و نمی‌‏توان آن را تغییر داد، اما احکام دست‌‏ساخته و ضوابط ابلاغی توسط مقامات را می‏‌توان به نفع مردم تغییر داد؛ در شهر ترمیمی باید زمینه ارتکاب جرم کاهش پیدا کند و در گام بعدی به سمت صلح و سازش گام برداریم.

شهردار مشهد بیان کرد: گاهی اوقات قوانین افراد را به تله می‌‏اندازد و ضوابط و دستورالعمل‏‌ها در اجرا دست و پاگیر می‌‍‏شود که باید آن‏ها را اصلاح کنیم؛ امروز تمشیت امور در کشور با خودمان است و باید همه دست به دست یکدیگر دهیم و مانع‏‌زدایی کنیم، باعنایت آقای صادقی و رییس قوه قضائیه به مشهد، چند مشکل اساسی در حال حل‏ و فصل است که به زودی شاهد اثرات آن خواهیم بود.

ارجائی خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته با مساعدت دستگاه قضایی نزدیک به یک میلیون مترمربع فضای سرپوشیده و زیربنایی که به‌طور متوسط حدود ۱۰ سال مشکل پایان‌کار داشته‌اند، حل‏ وفصل شده است. امروز با افتخار می‌‏گوییم با هماهنگی خوبی که در مجموعه مدیریت استان وجود دارد، مشکلات ۱۴ پروژه‌‏ای که به گل نشسته بوده‌اند، حل و فصل شده است.

وی اضافه کرد: شهر ترمیمی باید چنین مشکلاتی را حل و مانع‏‌زدایی کند و در گام دوم به‌دنبال صلح و سازش باشد، تعداد پرونده‌‏های دستگاه قضا زیاد است و نسبت پرونده به جمعیت بالا است.

منبع خبر