خبر خوش شهردار منطقه یک تهران برای اهالی گلابدره و آبک

زندگی در بافت فرسوده، معضل شماره یک اهالی گلابدره و آبک است؛ معضلاتی چون معابر کم عرض، ساخت و سازهای غیرقانونی و ناایمن که مشکلات بسیاری برای اهالی ایجاد کرده است. در این میان، خبر تهیه طرح موضعی – موضوعی محله های گلابدره و آبک، نویدبخش گامی مهم برای تشویق شهروندان به ساخت و ساز […]

زندگی در بافت فرسوده، معضل شماره یک اهالی گلابدره و آبک است؛ معضلاتی چون معابر کم عرض، ساخت و سازهای غیرقانونی و ناایمن که مشکلات بسیاری برای اهالی ایجاد کرده است. در این میان، خبر تهیه طرح موضعی – موضوعی محله های گلابدره و آبک، نویدبخش گامی مهم برای تشویق شهروندان به ساخت و ساز قانونی است.
از دهه ۶۰ با مهاجرت گروهی اقوام مختلف به زمین های بالادست محله امامزاده قاسم(ع) به تدریج ساخت و سازها در محله گلابدره توسعه پیدا کرد. مهاجران در زمین های قولنامه ای خانه ساختند و در طول چند دهه گلابدره به محله ای با بافت متراکم و فرسوده تبدیل شد. امروز اهالی محله های گلابدره و آبک با معضل ساخت و سازهای غیرمجاز و پیامدهای ناشی از آن دست و پنجه نرم می کنند.


مدیریت شهری اما سال هاست که به دنبال راه چاره ای برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی و تشویق شهروندان به تجمیع پلاک های ریزدانه و نوسازی بافت فرسوده است. طرح موضعی – موضوعی گلابدره با رویکرد تشویق شهروندان به ساخت و ساز قانونی می تواند راهکار مناسبی برای حل این معضل باشد. در همین رابطه، حمیدرضا حاجوی شهردار منطقه یک با اعلام خبر تهیه طرح موضعی-موضوعی محله های گلابدره و آبک گفت: طرح موضعی- موضوعی اراضی معروف به گلابدره و آبک در محدوده ناحیه ۳ شهرداری منطقه یک توسط مهندسین شهرساز ذیصلاح از طرف سازمان نوسازی شهر تهران تهیه و با تایید شهرداری منطقه آماده ارسال به کمیسیون ماده ۵ است.
او افزود: طرح موضعی – موضوعی اراضی گلابدره و آبک با هدف تشویق شهروندان به ساخت و ساز قانونی و تجمیع پلاک های ریز دانه تهیه شده است.

منبع خبر