خدمت‌رسانی ویژه شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل برای مراسم سالگرد ارتحال امام(ه)

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به منظور برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، خدمات و تمهیدات ویژه‌ای را برای رفت و آمد زائران و شهروندان شرکت‌کننده در این مراسم پیش‌بینی کرده است. در اطلاعیه روز پنجشنبه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران آمده است: شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه معاونت حمل […]

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به منظور برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، خدمات و تمهیدات ویژه‌ای را برای رفت و آمد زائران و شهروندان شرکت‌کننده در این مراسم پیش‌بینی کرده است.

در اطلاعیه روز پنجشنبه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران آمده است: شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری از جمله شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری و هم‌چنین اداره کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق این معاونت به شرح زیر به ارائه خدمات خواهند پرداخت:

خدمات‌ ویژه مترو تهران

مترو تهران از ساعت ۲۳ مورخ ۱۳ خرداد تا ساعت ۶ صبح مورخ ۱۴ خرداد از ایستگاه شهر ری تا ایستگاه حرم مطهر امام خمینی(ره) با فاصله حرکت ۳۰ دقیقه، سرویس‌دهی شبانه خواهد داشت و در بقیه ساعات روز نیز سرویس‌دهی همیشگی خود را خواهد داشت.
فاصله حرکت قطارهای خط یک متروی تهران در روز شنبه ۱۴ خردادماه از هفت به پنج دقیقه و فاصله حرکت قطارها در خطوط  دو و چهار از ۷ به ۶ دقیقه کاهش خواهد یافت.

خط فرودگاه امام خمینی (ره) نیز در این روز به دلیل برگزاری مراسم سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران تا پایان مراسم سرویس‌دهی نخواهد داشت.

تمهیدات ویژه شرکت واحد اتوبوسرانی

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز از ساعت ۶ صبح مورخ ۱۴ خرداد از مبادی زیر نسبت به جابه‌جایی شهروندان گرامی اقدام می‌کند:

چهارراه تهرانپارس – شهرک ولیعصر(عج) – یافت آباد – شاد آباد – میدان خراسان – پایانه خاوران – شهرک شهید محلاتی – جماران – چهارراه اشراق – میدان نبوت – میدان رسالت – میدان راه آهن – بازار دوم نازی آباد – جوادیه – ابوذر- میدان انقلاب اسلامی – میدان آزادی – فلکه دوم صادقیه – شهرک شهید باقری – تهرانسر- میدان شهرری – فلکه سوم دولت آباد – خانی آباد

همچنین در پایان این مراسم، شرکت‌کنندگان به مبادی اولیه، بازگردانده خواهند شد.

سرویس‌ رسانی ویژه سازمان تاکسیرانی

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در دو محور با ۱۰۰ دستگاه ون اقدام به سرویس‌رسانی به شهروندان شرکت کننده در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) می‌کند.

محور شماره یک: باب الزهرا به باب الشهدا به صورت رفت و برگشت

محور شماره دو: قطعات جدید بهشت زهرا (س) به مترو حرم مطهر امام خمینی (ره) به صورت رفت و برگشت

سایر تمهیدات و اقدامات 

اداره کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز اقدامات ساختاری و نظارتی خود را از سه هفته پیش آغاز کرده است.

اقدامات آماده‌سازی ترافیکی با همکاری مشترک شهرداری منطقه ۱۹ و سازمان حمل و نقل و ترافیک شامل حل مشکلات ترافیکی در معابر اطراف حرم مطهر و آماده‌سازی محیطی جهت حضور زائران انجام شده است.

حدود ۵۰ کیلومتر خط کشی محوری در معابر و بزرگراه‌های اطراف حرم و همچنین در محوطه پارکینگ‌ های اتوبوس در محوطه حرم اجرا شده است. هم‌چنین خط‌ کشی مجدد ۱۷ جایگاه پد هلیکوپتر داخل حرم حضرت امام(ره) صورت گرفته است.

جداسازی محل استقرار اتوبوس‌های سراسر کشور در قالب نیوجرسی، گاردریل و مینی نیوجرسی، نصب تابلوهای خطرنما در نقاط مختلف حرم و همچنین ایجاد مسیرهای دسترسی از بزرگراه‌های شهید هاشمی و علامه عسگری به حرم مطهر امام خمینی (ره) نیز انجام شده است.

اقدامات دیگری نظیر اصلاح هندسی معابر منتهی به پارکینگ‌ها، نصب تابلوهای شناسایی پارکینگ‌ها، چاپ بنرهای شناسایی محل پارکینگ هر استان و پیش بینی استقرار جرثقیل برای انسداد تعدادی از  ورودی و خروجی‌های بزرگراه‌ها و معابر اطراف حرم به منظور تسهیل در عبور و مرور صورت گرفته است.

همچنین از مسیریاب نشان برای راهنمایی زائران استفاده شده که با جستجوی نام هر پارکینگ استان به محل مورد نظر یا مکان برگزاری مراسم راهنمایی می‌شوند.

منبع خبر