خیرین نباید درگیر بروکراسی اداری شوند

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حجت الاسلام محمد احمد زاده در آیین افتتاح مسجد امام صادق(ع) که با حضور شهردار منطقه ثامن، علیرضا شهریاری عضو شورای اسلامی شهر مشهد، حاج محمد سزاوار رحمت خیر و متولی ساخت مسجد و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند توفیق خدمتگذاری به خانه خود […]

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حجت الاسلام محمد احمد زاده در آیین افتتاح مسجد امام صادق(ع) که با حضور شهردار منطقه ثامن، علیرضا شهریاری عضو شورای اسلامی شهر مشهد، حاج محمد سزاوار رحمت خیر و متولی ساخت مسجد و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند توفیق خدمتگذاری به خانه خود را به همه نمی دهد بلکه کسانی در این راه قدم برمیدارند که ایمان به خدا و آخرت داشته باشند.

وی افزود: کسی که مسجدی را بنا کند، خداوند خانه ای برای او در بهشت می سازد که این فرصت را به خاندان سزاوار رحمت تبریک عرض می کنیم و امیدواریم باقیات و صالحات ایشان باشد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: این مسجد در مسیر ساخت خیابانی قرار داشت که بنا به ضرورت باید ایجاد می شد بنابراین بنا بر اذن شرعی این مسجد جابه جا شد.

حجت الاسلام احمدزاده خاطرنشان کرد: تصمیم آقای سزاوار رحمت این بود که صرفا در این مسجد نماز برگزار نشود بلکه کانون فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و حل مشکلات جامعه باشد.

وی اضافه کرد: بازسازی مساجد در منطقه ثامن با تاخیر مواجه است اما از رویکرد اصلاحی شورای شهرسازی شهرداری مشهد مبنی بر تثبیت و عدم تخریب مساجد تشکر و قدردانی می کنم.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: نکته حائز اهمیت این است که خیرینی که وارد عرصه فعالیت های این چنین می شوند نباید بروکراسی اداری آنان را اذیت کند بلکه کمیسیونی در این راستا باید شکل بگیرد که امیدواریم این مهم در دوره بعدی شورای اسلامی شهر مشهد مورد توجه قرار بگیرد تا کاستی ها رفع شود.