دانشگاه کردستان آماده همکاری برای تقویت سنندج به‌عنوان شهر خلاق موسیقی است

رییس دانشگاه کردستان گفت: این دانشگاه آمادگی دارد در راستای تقویت عنوان “سنندج شهر خلاق موسیقی” با شهرداری و در زمینه اجرای برنامه‌های مرتبط با این حوزه همکاری کند. رحمت صادقی روز یکشنبه در نشست مشترک دانشگاه کردستان و شهرداری سنندج به منظور انعقاد تفاهم‌نامه دانشنامه موسیقی در راستای شهر خلاق موسیقی، اظهار داشت: متولی […]

رییس دانشگاه کردستان گفت: این دانشگاه آمادگی دارد در راستای تقویت عنوان “سنندج شهر خلاق موسیقی” با شهرداری و در زمینه اجرای برنامه‌های مرتبط با این حوزه همکاری کند.

رحمت صادقی روز یکشنبه در نشست مشترک دانشگاه کردستان و شهرداری سنندج به منظور انعقاد تفاهم‌نامه دانشنامه موسیقی در راستای شهر خلاق موسیقی، اظهار داشت: متولی شبکه شهرهای خلاق در جهان یونسکو بوده که یک سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی است.

وی افزود: در کشور ما هم نهاد مرتبط با یونسکو زیر مجموعه وزارت علوم است بنابراین در رابطه با انتخاب شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، دانشگاه کردستان باید پای ثابت و اصلی این کار باشد.

رییس دانشگاه کردستان اضافه کرد: هدف یونسکو از شبکه شهرهای خلاق رفاه مردم، آسایش، توسعه شهرها، صلح و زیست‌پذیر بودن شهرها است.

صادقی یادآور شد: دانشگاه کردستان یکی از دانشگاه‌های موفق در جذب دانشجویان خارجی است که از جمله دلایل انتخاب این دانشگاه از سوی دانشجویان خارجی علاوه بر ظرفیت‌های دانشگاه و سطح علمی آن، زیبایی شهر و جذابیت‌های آن است و این نشان‌دهنده آن است که همه از زیبایی و پیشرفت شهر منتفع خواهیم شد.

رییس دانشگاه کردستان با اشاره به انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، افزود: شهرداری تنها مسوول و متولی این امر مهم نیست بلکه ما قبول داریم که دانشگاه کردستان هم در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این راستا وظایفی بر عهده دارد.

وی دانشکده هنر و گروه‌های موسیقی، معماری و شهرسازی، حضور اساتید سرآمد و برجسته در دانشگاه، پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان و گروه‌های زیر مجموعه آن و دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی را از جمله پتانسیل‌های دانشگاه برای نقش‌آفرینی در این مسئله دانست و آمادگی دانشگاه برای همکاری را اعلام کرد.

رییس دانشگاه کردستان با اشاره به تلاش‌های گروه موسیقی دانشگاه کردستان، گفت: برای حمایت از این گروه و سایر گروه‌های آموزشی که در راستای مسوولیت اجتماعی کار کنند، آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ضمانت اجرایی تفاهم‌نامه چندان قوی نیست، تاکید کرد: در رابطه با شهر خلاق موسیقی می‌توانیم یک قرارداد سه جانبه بین دانشگاه، شهرداری سنندج و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی منعقد کنیم اما عقد قرارداد را می‌توان به ارائه پروپوزال و برآورد هزینه منوط کرده و سپس در شورای برنامه‌ریزی استان برای تصویب آن تلاش کرده و اعتباری را برای انجام آن جذب کنیم.

رییس دانشگاه کردستان ضمن اشاره به تهیه دانشنامه موسیقی در راستای شهر خلاق موسیقی، افزود: معتقدیم تمام استانداردها و اصول علمی باید رعایت شود و به خاطر کمبود زمان نباید اعتبار علمی دانشگاه را زیر سوال ببریم و بتوانیم کاری آبرومند را برای موسیقی کردی انجام دهیم.

منبع خبر