دبیر کمیته خدمات شهری ستاد اربعین خبر داد: استقرار نیروهای خدمات شهری ایران در ۵ شهر عراق از ۱۵ شهریور

دبیر کمیته خدمات شهری ستاد اربعین حسینی، گفت: نیروهای خدمات شهری ما از ۱۵ شهریور ماه در عراق برای ارائه خدمات به زائران مستقر خواهند شد و ۲۹ شهریور عراق را ترک خواهند بود. کامران زنگیشه با بیان اینکه به عنوان کمیته خدمات شهری ستاد اربعین شهرداری  تهران و مجموعه شهرداری‌های کلانشهرها  در ۲ کشور […]

دبیر کمیته خدمات شهری ستاد اربعین حسینی، گفت: نیروهای خدمات شهری ما از ۱۵ شهریور ماه در عراق برای ارائه خدمات به زائران مستقر خواهند شد و ۲۹ شهریور عراق را ترک خواهند بود.

کامران زنگیشه با بیان اینکه به عنوان کمیته خدمات شهری ستاد اربعین شهرداری  تهران و مجموعه شهرداری‌های کلانشهرها  در ۲ کشور ایران و عراق موضوع خدمت رسانی به زائران را پیگیری می‌کنیم، گفت: در مرز مهران که به طور معمول بیشترین تردد زائران اربعین حسینی از آن انجام می شود ، شهرداری های منطقه ۵ و ۱۱ تهران به همراه شهرداری اراک حضور دارند و مسوولیت نظافت و پاکسازی منطقه را و ارائه خدمات شهری به زائران را برعهده دارند.

 زنگیشه همچنین با بیان اینکه در مرز شلمچه، شهرداری منطقه یک تهران به همراه شهرداری شیراز فعالیت می‌کنند، افزود: ما در منطقه مرز شلمچه موکبی را به نام « شهید همدانی» برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی ایجاد کرده‌ایم.

 این مقام مسئول در ستاد اربعین با بیان اینکه ۴۰۰ نفر از همکاران ما در شهرداری شیراز، ۱۵۰ نفر از همکاران ما در شهرداری تهران ارائه خدمات به زائران در مرز  شلمچه را برعهده دارند، ادامه داد: در مرز چذابه شهرداری تهران و اهواز با  همکاری حدود ۳۵۰ نفر از  همکاران مسئولیت پاکسازی و نظافت  آن منطقه را برعهده گرفته اند .

وی همچنین با بیان اینکه آتش نشانی نیز تدابیر  مورد نیاز را برای مه پاشی و آب پاشی در مناطق مرزی به خاطر گرمای هوا پیش بینی کرده است، افزود: در مرز خسروی نیز  شهرداری منطقه ۲۲ تهران ارائه خدمات را بر عهده دارد.

زنگیشه که در یک شبکه رادیویی سخن می‌گفت، با بیان اینکه ما در شهرهای نجف،  کربلا ،کوفه ،سامرا و کاظمین ارائه خدمات به زائران را بر عهده گرفتیم و کمیته خدمات شهری با کمک نیروهای شهرداری ها و نیروهای مردمی در این شهرها به زائران خدمات ارائه می کنند، خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۸۰۰ نیرو در این شهرها به ارائه خدمات مشغول خواهند بود. نیروهای ما از ۱۵ شهریور ماه در عراق مستقر می شوند و ۲۹ شهریور ماه از عراق خارج خواهند شد.

منبع خبر