درجه ۴۸ شهرداری کشور ارتقا یافت/ ارتقای درجه شهرداری‌های بوکان، شاهین شهر، پارس‌آباد و تنکابن

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ درجه های جدید ۴۸ شهرداری از سوی وزیر کشور به استانداران پس از بررسی در جلسه کارگروه ساماندهی درجه‌بندی شهرداری‌ها در این سازمان خبر داد. سید سجاد انوشه […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های کشور “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ درجه های جدید ۴۸ شهرداری از سوی وزیر کشور به استانداران پس از بررسی در جلسه کارگروه ساماندهی درجه‌بندی شهرداری‌ها در این سازمان خبر داد.

سید سجاد انوشه با اعلام این خبر گفت: مدارک ارسالی شهرداری‌ها برای ارتقای درجه در کارگروه ساماندهی درجه‌بندی شهرداری‌ها در معاونت امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بررسی و موارد واجد شرایط پس از تایید از سوی وزیر محترم کشور به استانداران مربوطه ابلاغ شد.
وی افزود: به موجب این ابلاغیه‌ها،‌ درجه شهرداری‌های بوکان در استان آذربایجان غربی و شاهین شهر در استان اصفهان به 10 ارتقا یافت.
وی ادامه داد: درجه شهرداری‌های پارس‌آباد در استان اردبیل و تنکابن در استان مازندران هم به 9 ارتقا یافت.
انوشه همچنین اعلام کرد: درجه شهرداری‌های جم در استان بوشهر، صباشهر در استان تهران و عنبرآباد در استان کرمان به 8 ارتقا یافت.
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: درجه شهرداری‌های بندرگز در استان گلستان، بیله سوار در استان اردبیل، چغادک در استان بوشهر، کلاردشت در استان مازندران، ماهان در استان کرمان، محمودآبادنمونه در استان قزوین و هفتگل در استان خوزستان به 7 ارتقا یافت.
وی افزود: همچنین درجه شهرداری‌های بوئین و میاندشت در استان اصفهان، بیدخون و سیراف در استان بوشهر، خنداب و میلاجرد در استان مرکزی، گلباف و نگار در استان کرمان، کلیبر در استان آذربایجان شرقی و گیوی در استان اردبیل به 6 ارتقا یافت.
انوشه درادامه گفت: درجه شهرداری‌های دهسرخ، سفید شهر، شاپورآباد و مشکات در استان اصفهان، امین شهر در استان کرمان، چاه مبارک در استان بوشهر، زرین رود در استان زنجان، نصر آباد در استان خراسان رضوی و نقنه در استان چهارمحال و بختیاری به 5 ارتقا یافت.
وی افزود: درجه شهرداری‌های آباد در استان بوشهر، ایور در استان خراسان شمالی، بلده در استان مازندران، بناب مرند در استان آذربایجان شرقی، توحید در استان ایلام ، چورزق در استان زنجان، خالدآباد در استان اصفهان، خومه زار در استان فارس، رود زرد ماشین در استان خوزستان، عشق آباد در استان خراسان رضوی، قطور در استان آذربایجان غربی، لومار در استان ایلام، معلم کلایه در استان قزوین، ندوشن در استان یزد و نوربهار در استان زنجان به 4 ارتقا یافت.
وی اضافه کرد: درجه شهرداری دلگشا در استان ایلام هم به 3 ارتقا یافت.
انوشه همچنین متذکر شد: به موجب دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، شهرداری‌هایی که چهار سال از زمان ابلاغ آخرین درجه آنها گذشته، می توانند پیشنهاد ارتقای درجه خود را بعد از تأیید استانداری به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال نمایند.
شایان ذکر است ارتقای درجه شهرداری‌ها به استناد تبصره (3) ماده (یک) آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب (1370/4/1) هیات وزیران و اصلاحیه های بعدی آن و بر اساس شیوه نامه و عوامل ناظر بر درجه بندی شهرداری‌ها که طی نامه شماره (3479 مورخ 94/1/19) به تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وقت کشور رسیده، انجام می‌شود و شهرداری‌ها صرفاً از طریق بارگذاری اطلاعات و مستندات موردنیاز در سامانه درجه بندی شهرداری‌ها، می‌توانند پیگیر موضوعات مرتبط با درجه بندی از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور شوند.