«دروازه طلایی تئاتر مشهد»

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مستند روایی دروازه های طلایی تئاتر مشهد، به سفارش فرهنگسرای بهشت در دست ساخت است. این مستند با بررسی و یادآوری مکان-رویدادهای هنری شهر مشهد به ویژه اتفاقات هنر تئاتر و نقش محوری خیابان ارگ در این زمینه، به ابعاد و ظرفیت ‌های هویت ‌ساز و تعلق […]

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مستند روایی دروازه های طلایی تئاتر مشهد، به سفارش فرهنگسرای بهشت در دست ساخت است. این مستند با بررسی و یادآوری مکان-رویدادهای هنری شهر مشهد به ویژه اتفاقات هنر تئاتر و نقش محوری خیابان ارگ در این زمینه، به ابعاد و ظرفیت ‌های هویت ‌ساز و تعلق آفرین هنرهای نمایشی در مشهد می ‌پردازد.

بر مبنای این گزارش، مستند دروازه های طلایی تئاتر علاوه بر مرور خاطرات هنرمندان به اثرات این هنر در خلق خاطرات جمعی شهروندان می‌ پردازد. در این مستند سی دقیقه ‌ای ضمن گفت و گو با بسیاری از اهالی تئاتر و نسل‌ های مختلف هنرمندان مشهدی، به سالن‌ های نمایش و تماشاخانه ‌های محوری مشهد به ویژه سالن قدیمی هلال احمر و بررسی نقش این اماکن در تعامل اهالی هنر و پیوند آن ها با مردم و بدنه اجتماعی شهر پرداخته است.

نقش جریان‌ ساز خیابان ‌ها و راسته ‌های هنر محوری همچون خیابان ارگ مشهد از دیگر مواردی است که در این مستند مرور می ‌شود.

گفتنی است روز گذشته روسای ادارت فرهنگی، هنری در پشت صحنه مستند «دروازه طلایی تاتر مشهد» حضور داشتند و در سالن مرکزی سازمان هلال احمر خراسان رضوی، پیرامون ساخت و تولید این مجموعه فاخر و ارزشمند با دست ‌اندرکاران آن به گفت و گو پرداختند.